10.11.20224 min

Justyna SzatanRedakcja Bulldogjob

Najlepsze kampanie HR i EB w 2022 r. w Polsce

Sprawdź 7 przykładów najlepszych kampanii HR i EB w 2022 roku.

Najlepsze kampanie HR i EB w 2022 r. w Polsce

Silny dział rekrutacji wsparty dobrze zaplanowanymi działaniami Employer Brandingowymi gwarantuje zbudowanie mocnej marki pracodawcy. W dobie nadchodzących wyzwań HR I EB w 2023 r. oraz rozkręcającego się kryzysu dobrze zaplanowana strategia będzie kluczowa.

Z tego artykułu dowiesz się, jaka jest rola kampanii EB oraz poznasz przykłady najlepszych akcji budowania marki w 2022 roku.


Rola EB

Czy wiesz, że 91% specjalistów IT uważa, że znajomość marki ma znaczenie w kontekście wysłania CV? Według Employer Brand Research 2021 96% ankietowanych czerpie większą satysfakcję z pracy, jeśli wartości firmy są zgodne z przekonaniami pracowników.

Głównym zadaniem EB jest zbudowania relacji z marką. Działania powinny być dwutorowe, czyli zewnętrzne, by potencjalni kandydaci chcieli pracować w danej firmie, jak i wewnętrznie, by byli dumni z tego, kogo reprezentują.

Mając na uwadze powyższe, nasuwa się wniosek, że dbanie o mocny wizerunek firmy powinno stać się normą, a nie działaniem jednorazowym. Strategie powinny być długofalowe i oparte o spójną komunikację zgodną z wartościami firmy.

Wpływ na finalny wygląd kampani EB w praktyce ma wiele działów. Na przykładzie raportu “employer branding w Polsce 2020” od HRM Institute poza HR i EB wsparcia udzieliło jeszcze 5 departamentów.

Zaangażowanie działów w działania EB w firmach 2020 według HRM Institute
źródło: "employer branding w Polsce 2020" HRM Institute

Kampania EB to żywy organizm, który powinien ewoluować zależnie od reakcji odbiorców. Czerp wiedzę z ich feedbacku i chwal się dobrymi praktykami. Spraw, by pracownicy chcieli zostać ambasadorami firmy (Employee advocacy).


Najlepsze kampanie EB 2022

Warto uczyć się od najlepszych, dlatego w formie inspiracji pozwoliłam sobie streścić najciekawsze kampanie, które mogą się sprawdzić w branży IT na podstawie zwycięzców konkursu Employer Branding Excellece Awards 2022.

Poniższe kampanie wspierały się takimi m.in. materiałami wideo, dedykowanymi stronami, ekspozycją EVP, szerokim zakresem działań w mediach społecznościowych.


Silni w IT

To hasło, które w tym roku wybrzmiało w PZU kojarzonego z ubezpieczeniami wszelkiej maści. Zatrudniają obecnie ponad 1000 specjalistów z branży IT. 

Koncept: nawiązują do wcześniejszych kampanii z superbohaterami, siłą i wartością człowieka.
Główny trigger: autorytet dla kandydatów IT — główny szef działu technologicznego PZU


Deal with IT

To tegoroczna akcja Jeronimo Martins znanego w Polsce pod brandem Biedronki. Chwytliwe hasła i podbicie trendu doceniania wartości pracowników to gwarancja sukcesu.

Koncept: ukazanie, że praca w Biedronce ma znaczenie, a umiejętności pracowników odpowiadają światowym liderom.
Główny trigger: Social proof — bohaterami kampanii są pracownicy działu IT i dzielą się swoją perspektywą.


Let there be change

Dla odmiany Accenture wykorzystał działania retargetingowe i wsparł się działaniami programmatic. Są znani z różnorodności, dlatego skupili się na pokazaniu różnic i idei.

Podkreślili też rosnącą rolę technologii w codziennym życiu i jej wpływu na pracę zawodową. Wraz z nimi kandydat może “programować otaczający go świat”. 


Jak to działa u Ciebie

Wykorzystali popularną frazę w IT “u mnie działa” nieco śmieszkując i przy okazji pokazując przyjazną atmosferę w firmie. Pokazali relacje w zespole, specyficzny vibe w IT oraz kwestie ważne z perspektywy specjalisty IT. A co u Ciebie nie działa?


Inne przykłady godne uwagi

Niekoniecznie poniższe kampanie były skierowane do IT, natomiast to nie znaczy, że nie warto czerpać z nich inspiracji. Poniżej 3 ciekawe przykłady, które zrobiły na mnie wrażenie w tym roku.


Pracodawca Dialogu Pokoleń

Philip Morris jako pierwszy w Polsce otrzymał tytuł pracodawcy dialogu pokoleń. Z tym tytułem wiąże się świetna komunikacja dostosowana do 4 generacji obecnych na rynku pracy.

Wyróżnili się na tle innych firm prawdziwą równością i docenianiem różnorodności wśród pracowników. Słyną również z równych wynagrodzeń niezależnie od płci.

Godne naśladowania podejście i powód do dumy pracowników, którzy mogą pracować w przyjaznej atmosferze bez ageizmu. Ciekawy przykład kampani wewnętrznej, by to celebrować.


Rola Pracodawcy

Dla odmiany agencja Grow podjęła się walki z kolokwializmem i obłudą w ofertach pracy. Zapowiadają dalsze działania edukacyjne w ramach EB. 


Customer Experience

T-Mobile z kolei uderzyli w cieszenie się chwilą i zasadach wellbeing. Emocjonalna kampania na miarę Allegro i bohatera uczącego się angielskiego na spotkanie świąteczne z wnukami. Przedstawili jak można wykorzystać produkty, do spełniania swoich prywatnych celów — mistrzostwo.


Twoja praca jest ważna

Pracownicy chcą być doceniani. Zależy im, by w danej organizacji czuć się dobrze, mieć świetne zarobki i działań w zgodzie ze swoimi przekonaniami.

Dlatego należy łączyć działania HR i EB, czego przykłady przedstawiłam powyżej. Mam nadzieję, że udało mi się uporządkować Twoją wiedzę i zainspirować się do zrobienia pierwszego kroku w kierunku zostania love brandem w 2023 roku.

Pamiętaj, że silna marka to przetrwanie firmy, a my jako eksperci obecni w branży od 6 lat na pograniczu IT i HR wiemy, jak taki mocny brand z Tobą zbudować. 

Masz pytania? Skontaktuj się z naszymi specjalistami EB. Powodzenia!

<p>Loading...</p>