Neuroróżnorodność w miejscu pracy
2.07.20212 min
Mateusz Lewandowski

Mateusz LewandowskiContent SpecialistBulldogjob

Microsoft i Google kończą rozejm. Wojna zamiast współpracy?

Zakończył się właśnie rozejm między Microsoftem a Google, który trwał 6 lat. Czy dwie firmy znowu będą sobie dokuczać?

Microsoft i Google kończą rozejm. Wojna zamiast współpracy?

Microsoft i Google zakończyli właśnie 6-letni pokój i od teraz będą mogli się znowu pozywać i wzajemnie obrażać. Dwie firmy nawiązały taki pokój w 2015 roku i oznaczał on, że ani Microsoft, ani Google nie mogły narzekać na siebie publicznie w żaden sposób. I rzeczywiście - od czasu kampanii o nazwie “Scroogled” w 2012, która była wymierzona w zaktualizowaną politykę prywatności Google’a, między tymi dwoma organizacjami było dość spokojnie. 

Zawarty pokój miał trochę ostudzić nastroje i polepszyć współpracę między dwoma firmami. Microsoft szukał też sposobu na uruchomienie aplikacji androidowych na swoim nowym systemie operacyjnym, jednak finalnie musiał się z tym zwrócić do Amazona. Google zaatakował też Microsoft już w 2021. Pokój prawnie dobiegł końca i czas przygotować się na wojnę.

Znowu wojna?

Przez 6 lat noże leżały w szufladzie - Microsoft był nawet cicho, gdy Google został niedawno pozwany przez rząd Stanów Zjednoczonych. Noże zostały jednak naostrzone i są gotowe do użycia. 

Mogliśmy już posłuchać publicznych narzekań jednej firmy na drugą, kiedy to Google oskarżył firmę z Redmond o działanie na szkodę otwartej sieci po tym jak Microsoft otwarcie poparł nowe prawo w Australii, które nakazywało Google’owi płacenie portalom publikującym newsy za content. Co więcej, Microsoft skrytykował konkurencję, twierdząc, że ich rywal kontroluje rynek reklam i zmusza wszystkich publikujących do korzystania z ich narzędzi. 

Widać, że dopiero się rozgrzewają, ale już można przygotowywać popcorn.

Czasy przed pokojem

Zanim Microsoft i Google zdecydowały się na pokój, to niektóre walki między nimi były naprawdę ostre. Na przykład, w 2013 Google zablokowało aplikację YouTube na telefonach Windows Phone, pomimo tego, że wcześniej obiecali współpracę na tym obszarze. Jakiś czas później Microsoft sprzedawał kubki i koszulki, na których obrażał konkurencyjną firmę, w ramach wcześniej wspomnianej kampanii “Scroogled”. Oto przykład takiego produktu:


Zarówno u Google, jak i Microsoftu, dosyć sporo się od tamtego czasu zmieniło - łącznie z przywódcami tych organizacji. Wszystko jednak wskazuje na to, że walka między nimi będzie teraz tak zacięta, jak to miało miejsce kiedyś.

Co obstawiasz? Microsoft i Google pójdą ostro na noże? Daj znać w komentarzu ??

<p>Loading...</p>