Sytuacja kobiet w IT w 2024 roku
3.06.20222 min
Justyna Szatan

Justyna SzatanRedakcja Bulldogjob

Czy Apple jest dla Googla realnym zagrożeniem

Sprawdź, czy Apple może zagrozić pozycji Google'a na rynku wyszukiwarek internetowych. Czy Google naprawdę umiera?

Czy Apple jest dla Googla realnym zagrożeniem

Wiele razy wieszczono śmierć Javy, upadek C++ itd. — do tego już przywykłam. Natomiast, nie spodziewałam się, że taki gigant jak Google również na moich oczach może przejść do lamusa. I co do tego ma Apple, który ma się nieźle, ale nie tak spektakularnie, jak zakładano?

Dlaczego Google umiera?

Być może nie umknęło Twojej uwadze, że ostatnio wyniki wyszukiwania w Google pozostawiają wiele do życzenia. 

Na początku otrzymujesz treści reklamowe, a potem teksty zoptymalizowane pod kątem SEO. Również zbieranie statystyk z Google Ads się pokrzaczyło. Coraz częściej w sieci pojawiają się głosy, że to koniec pewnej ery.


Gwoździe do trumny Google'a według internautów:

  • reklamy,
  • SEO,
  • AI - podpowiadanie, co “zamierzaliśmy wpisać”,
  • zbyt długa dominacja - “to przecież musi się kiedyś skończyć”.

Czy Apple jest realnym zagrożeniem dla Google’a?

Plotki sugerują, że na konferencji WWDC (6-10 czerwca 2022) Apple zaprezentuje nową wyszukiwarkę, która zdeklasuje Google’a. Sceptycy nie widzą dla pracowników nadgryzionego jabłka większych szans.

Wręcz spodziewają się co najwyżej rozszerzenia możliwości systemów operacyjnych pod nazwą “realityOS”, czy nowych funkcji apki Spotlight. Tym bardziej że Applebot, jako narzędzie od co najmniej 8 lat nie zawojował świata.

Kto ma rację?

Wszystko wskazuje na to, że Google ma się dobrze i raczej na razie na horyzoncie nie ma nikogo, kto mógłby zagrozić tej pozycji lidera. Co prawda zyskuje na popularności np. przeglądarka Reddita, ale w ogólnym rozrachunku to niewiele zmienia.

Pamiętajmy, że Google ma “monopol” na dystrybucję za pośrednictwem Androida, umowę z Apple na iOS i MacOS oraz na komputery za pośrednictwem Chrome.

Google dominatorem wyszukiwania

  • są na rynku od 24 lat, a ich pozycja jest mocna,
  • stale poprawiają algorytmy wyszukiwania,
  • treści nadal tworzą ludzie dla ludzi, więc poniekąd sami jesteśmy odpowiedzialni za to, jaki content pochłaniamy.


A Ty co o tym myślisz?

<p>Loading...</p>