Work Satisfaction - cz. I
Wartości: element pracy, czy hasła-widma?
Jeśli firma i jej struktury dbają o to, aby wartości żyły nie tylko na papierze - jesteśmy w domu. Warto o nich rozmawiać i naświetlić, dlaczego są ważne i jak mogą wpłynąć na poczucie sensu z wykonywanej pracy.- działanie zespołowe ponad indywidualizm
- odwaga i wiara w ambitne cele
- pochwały za osiągnięcia, wyciąganie wniosków z popełnionych błędów i otwartość na feedback
- podążanie za trendami technologicznymi
- budowanie przejrzystej, otwartej firmy wewnątrz i na zewnątrz
zaczęły towarzyszyć nam w codziennej pracy, w projektach, w relacjach między pracownikami. To one określają naszą tożsamość jako dobrych partnerów biznesowych dla klientów z całego świata. A także jako ludzi, którym bliska jest kultura startupowa, maniaków technologii - stale doskonalących się w tym, co robią.
Tech Mentoring
Work Satisfaction Guide
Ile razy dziennie wkurzasz się, że coś nie działa, tak jak powinno - w pracy zespołu, w projekcie, czy w procesie podejmowania decyzji? Idziesz na kawę, starasz się odreagować. Wracasz. Te same problemy powtarzają się znowu. I znowu. I znowu.
Każdy ma możliwość swobodnego dzielenia się ze swoim WSG opiniami i problemami do rozwiązania - nie utykają one w próżni. W ten sposób dbamy o komfort pracy. Każdy może zostać czyimś work satisfaction guidem - programista, scrum master, członek zespołu People, Business, etc. Podstawą wyboru jest pytanie z kim najczęściej pracujesz i z kim dogadujesz się najlepiej.
Wymiana wiedzy
Kolejne wydarzenia związane z branżą IT na polskim rynku wyrastają jak grzyby po deszczu. Czy we wszystkich warto brać udział? Czy wszędzie trzeba być? Na pewno warto zachęcać swoich pracowników do występowania na zewnątrz i wybierać te miejsca i okazje, które osobom występującym dają najwięcej satysfakcji: czy to w sieci, czy podczas lokalnych i międzynarodowych konferencji i meetupów.
Wymiana specjalistycznego know-how pozwala lepiej rozumieć rynek i dawać naszym programistom nowe możliwości rozwoju. Pokazanie światu, co ma się do zaoferowania i co fajnego się zrobiło to najlepszy społeczny dowód słuszności dla firmy i forma docenienia Twojej pracy. Wielu ma szansę również zbudować silną markę osobistą.
Wymiana wiedzy jest kluczem do budowania społeczności - do tej pory w wydarzeniach organizowanych przez XSolve (FrontClub, Xlab, Holacracy Practitioners Meetup, etc.) uczestniczyło blisko 800 osób. Mamy kilkunastu prelegentów na polskich i europejskich konferencjach frontendowych i backendowych. Ponad 3000 wyświetleń naszych prezentacji technicznych i biznesowych w sieci.
Nie ma lepszego sposobu na uczenie się i dyskutowanie o tym, czym aktualnie żyje rynek.
To tylko kilka przykładów - ale każdy z nich może być wskazówką jak dążyć do zbudowania silnego i zgranego zespołu, w którym szczęście i satysfakcja z pracy oraz ważne dla developerów możliwości rozwoju stają się strategicznym celem firmy.
Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami? Masz pytania? Śmiało - z chęcią odpowiem na wszystkie! Również te dotyczące rekrutacji w XSolve.