Neuroróżnorodność w miejscu pracy
18.09.20233 min
Bartosz Chodorowski
Flying Wild Hog

Bartosz ChodorowskiFlying Wild Hog

Silnik Unreal Engine - jak pracuje Engine Programmer?

Sprawdź, czym jest Unreal Engine oraz jak wygląda praca z tym silnikiem na stanowisku Engine Programmer.

Silnik Unreal Engine - jak pracuje Engine Programmer?

W dzisiejszych czasach branża gier wideo rozwija się w zawrotnym tempie, dostarczając rozrywki i emocji milionom graczy na całym świecie. Jednym z kluczowych narzędzi, które umożliwiają tworzenie wspaniałych przygód w wirtualnym świecie, jest Unreal Engine. To właśnie silnik na którym we Flying Wild Hog stworzyliśmy tytuły takie jak "Evil West" czy trzecią odsłonę gry z kultowej serii "Shadow Warrior".

Zatem przygotujcie się na wirtualną przygodę i dajcie się wciągnąć w świat Unreal Engine, gdzie każdy programista to nie tylko specjalista, ale także magik tworzący wyjątkowe doświadczenia dostarczające Wam rozrywki.

Czym jest Unreal Engine?

Unreal Engine jest komercyjnym silnikiem gier rozwijanym przez Epic Games. Najnowsza odsłona (wersja 5) została pierwszy raz wydana w kwietniu 2022 roku.

Sam silnik jest bardzo duży, sama ilość kodu potrafi przytłoczyć programistę. Nie ma się co dziwić, biorąc pod uwagę jak wiele lat trwa już rozwój Unreala, ile implementuje funkcjonalności i narzędzi oraz ile platform wspiera.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że Epic Games udostępnia silnik za darmo razem z kodem źródłowym - o opłaty za silnik należy się martwić w momencie gdy tworzona przez nas gra się sprzeda i odniesie sukces. Każdy zainteresowany tworzeniem gier może ten silnik po prostu pobrać, poznawać go i używać. Programiści w szczególności doceniają dostępność kodu źródłowego, dzięki czemu eksplorowanie tajników silnika odbywa się bez niepotrzebnych ograniczeń.

Praca programisty silnika na “gotowym” silniku

Skoro silnik jest już napisany i rozwijany przez grupę najlepszych specjalistów w branży, to czym zajmuje się programista silnika we Flying Wild Hog?


Funkcjonalności

Wszyscy w naszej firmie chcemy stworzyć najlepszą grę jaką tylko możemy. Designerzy wychodzą z wizją, która nawet nie śniła się twórcom silnika. Artyści szukają nowego modelu oświetlenia aby nasycić głód estetyki naszych graczy. Programiści rozgrywki i animatorzy szukają nowych sposobów optymalizacji, aby zachwycić mnogością przeciwników przy jednoczesnym płynnym działaniu gry.

Programiści silnika mają za zadanie zrozumieć te wszystkie potrzeby i rozszerzyć silnik o nowe funkcjonalności.


Błędy

Pomimo ogromnej liczby użytkowników Unreal Engine, zdarza się naszym ludziom od czasu do czasu natknąć na jeszcze nierozwiązany lub nawet nieodkryty problem w silniku. Musimy wtedy problem naprawić lub znaleźć satysfakcjonujące jego obejście.


Narzędzia

Mnogość narzędzi dostarczanych z silnikiem czasami nie wystarcza aby sprostać specyficznym wymaganiom pracowników Flying Wild Hog. Projektujemy, implementujemy, wdrażamy i wspieramy narzędzia których używają inne działy w firmie, aby pozytywnie wpłynąć na wydajność i komfort pracy koleżanek i kolegów.


Optymalizacje

Kiedy zapewnienie wizualnej jakości przy jednoczesnym zachowaniu płynności rozgrywki wymaga daleko idących optymalizacji, programiści silnika muszą popisać się zaawansowaną wiedzą z dziedziny algebry, algorytmiki i inżynierii oprogramowania. Muszą również doskonale rozumieć w jaki sposób działa sprzęt komputerowy – procesor, pamięć, karta graficzna.


Aktualizacje

Silnik rozwijany jest z jednej strony przez Epic Games, z drugiej przez nasz zespół programistów silnika. Kiedy pojawia się nowa wersja od jego twórców, naszym zadaniem jest zaaplikować wszystkie wprowadzone zmiany tak, aby nie kolidowały z naszymi usprawnieniami, poprawkami i narzędziami.


Builds & DevOps

W naszym zespole oprócz programistów pracują także Build & DevOps Engineers. Zadaniem build engineera jest tworzenie, rozwijanie i monitorowanie narzędzi które budują silnik razem z grami na wszystkie wymagane platformy sprzętowe i dostarczają je wszystkim w firmie. DevOps engineer natomiast dba o szeroko pojętą infrastrukturę sieciowo-backendową.

Podsumowanie

Praca na silniku wiąże się ze współpracą i rozumieniem innych działów, które pracują nad tworzeniem gry. Poza umiejętnościami związanymi z programowaniem i rozwojem oprogramowania, warto rozwijać umiejętności kreatywne by móc usprawniać technologię pod potrzeby projektowe, co również należy do zakresu obowiązków programistów silnika.

<p>Loading...</p>