Infogain działa branży profesjonalnych usług IT oraz konsultingu dla sektorów biznesu takich jak High Tech, Retail, FMCG, Travel, Insurance oraz Logistics. Zarząd firmy znajduje się w Los Gatos (California, US), natomiast centra rozwoju oprogramowania rozlokowane są na kontynentach Ameryki Północnej i Południowej, Europy oraz Azji. Infogain zajmuje się na co dzień rozwojem i dostarczaniem cyfrowych platform biznesowych zorientowanych na człowieka wykorzystując nabyte doświadczenie, rozwiązania chmurowe oraz sztuczną inteligencję. Misja firmy składa się z czterech elementów, które skierowane są na dostarczanie w/w platform:
Inżynierowie Infogain urzeczywistniają misję firmy, dostarczając usługi oraz ekspertyzę w ramach ośmiu głównych linii biznesowych:
Nasza praca polega na budowaniu produktów, które używane są przez setki tysięcy bądź miliony użytkowników na całym świecie. Niezależnie czy jest to system rezerwacji biletów lotniczych, system operacyjny popularnego smartfona lub content delivery network dla największych serwisów społecznościowych, mamy świadomość że nasza praca ma wpływ na życie i działanie wielu ludzi, stąd też nasza ogromna troska o dostarczanie efektów najwyższej jakości.
Technologiczne DNA jest silnie zakorzenione w zespołach Infogain. Każda z ośmiu linii biznesowych, bazuje na unikalnej mieszance wiodących komponentów na rynku i własnych praw intelektualnych oraz patentów. Jesteśmy profesjonalnym partnerem światowych liderów takich jak Azure, AWS oraz Google Cloud, więc na bazie ich technologii i komponentów budujemy skalowalne platformy biznesowe, dostosowując architekturę do scenariusza biznesowego konkretnego klienta.
Inżynieria i analityka danych w Infogain opiera się na wykorzystaniu szeregu komponentów i technologii. Do najważniejszych należą:
Metodyka Infogain w zakresie budowy nowoczesnych platform danych została szczegółowo opisana w artykule opublikowanym przez naszego eksperta w dziedzinie Data & AI.
Inżynieria oprogramowania to nasza największa linia biznesowa, która powstała wraz początkiem firmy w latach 90tych. Podobnie jak w przypadku inżynierii danych, bazujemy na platformie chmurowej, jednakże prowadzimy również pokaźne projekty z wykorzystaniem prywatnej infrastruktury naszych klientów, którzy zdecydowali się wstrzymać z migracją swoich platform cyfrowych do chmury.
Pod względem kompetencji, w Infogain wyróżniamy 11 obszarów, które symbolizują popularne technologie używane przez nas podczas budowy platform cyfrowych. Nasi inżynierowie posiadają kompetencje, które z reguły reprezentują kilka obszarów połączonych np. Java Microservices, Kubernetes i Api Development. Kompletna lista obszarów wygląda następująco, a nasze programy szkoleniowe są skrojone pod rozwój w tychże kierunkach:
Usługi inżynierii oprogramowania Infogain, dzielą się na cztery główne gildie, których przedstawiona poniżej kolejność, odzwierciedla również często spotykany przebieg procesów projektowania, rozwoju i utrzymania cyfrowych platform biznesowych.
Filozofia podejścia do tworzenia platform biznesowych została zawarta we Frameworku o nazwie VDF (infogain-value-delivery-framework). Pełna treść tej metodyki została opisana na naszej witrynie infogain.com.
Value Delivery Framework to trzy warstwy powiązanych ze sobą usług, które sprawiają, że biznes naszego klienta jest wystarczająco elastyczny, aby ewoluować w dowolnym kierunku.
Podczas tworzenia cyfrowych platform biznesowych bierzemy pod uwagę dziesiątki a czasami setki aspektów i wszystkie są dla nas równie ważne, a zatem trudno wskazać kilka najważniejszych. Każdy użytkownik bądź ich grupa, zwracają uwagę na inne charakterystyki rozwijanej platformy. Jest natomiast kilka właściwości, wspólnych dla wszystkich, są to:
Dobrzy inżynierowie, wiedzą doskonale co w/w terminy oznaczają w praktyce. Najlepsze światowe platformy, z których korzystamy w życiu codziennym, charakteryzują się właśnie takimi cechami. W Internecie, powstały również specjalne fora i grupy dyskusyjne, które analizują dogłębnie architektury platform światowych liderów i starają się wyjaśnić kombinacje algorytmów i komponentów użytych do rozwiązania konkretnych problemów. Przykładem jest choćby highscalability.com, który zamieścił sporo analiz architektury platform światowych liderów takich jak Uber, Tinder, Instagram, WhatsApp czy też Netlix.
Jak zostało to wspomniane wcześniej, budujemy platformy, które rozwijają się wraz z klientem i rynkiem. Prócz aspektu biznesowego, interesuje nas również koszt całkowity rozpatrywany w czasie (tzw. total cost of ownership), który zawiera takie składniki jak koszt utrzymania oraz aktualizacji poszczególnych komponentów infrastruktury, włączając w to również koszty szkoleń dla zespołu utrzymaniowego. Dobra architektura podąża za biznesem, ale też pozwala się aktualizować, aby nadążyć za zmieniającą się technologią, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa i użyteczności.
Zależy nam również, aby nasze produkty, spoglądały w przyszłość – były kreatorem nowych źródeł popytu. Dostarczanie takich produktów sprawia, że klienci do nas wracają i traktują Infogain jak silnik do generowania nowych idei. Produkt, który został zaadaptowany przez rynek, jest zaproszeniem dla naszego klienta do wykonania kolejnego kroku naprzód, w celu pozostania w czołówce liderów rynku.
Przede wszystkim dokładamy wszelkich starań aby zatrudniać wspaniałych ludzi. Jesteśmy dumni z naszych pracowników w równej mierze jak z produktów, które wspólnie dostarczamy. Podczas budowania zespołu zwracamy uwagę na różnorodność jego członków w zakresie umiejętności, talentów, cech osobowości, stażu oraz poprzedniego doświadczenia. To właśnie wspomniana różnorodność pozwala nam spojrzeć na problem czy zadanie z różnych perspektyw, ocenić prawdopodobne scenariusze działania, wprowadzić innowacje aby nie podążać utartymi szlakami, omówić najlepsze pomysły i wybrać optymalną strategię dalszego działania.
Jako firma, pielęgnujemy nasze technologiczne DNA. Szukamy inżynierów, którzy podzielają nasze wartości i wizję świata. Stawiamy na rzetelne umiejętności techniczne oraz osobowość która będzie współgrać z resztą zespołu.
Wszystkie aplikacje kandydatów, które do nas spływają, przeglądane są przez dedykowany zespół technicznych rekruterów, którzy szukają wspólnych części pomiędzy deklarowanym doświadczeniem a otwartymi rolami w Infogain. Nie istnieje idealny wzorzec kandydata, zatem zawsze szukamy osób, które mogą wnieść nowe perspektywy oraz doświadczenie pozwalające nam budować silne zespoły, produkty, usługi dla końcowych użytkowników. Zależy nam, aby proces rekrutacji był sprawiedliwy i efektywny, dlatego też nasi specjaliści skupiają się każdym kandydacie z osobna, zamiast wyłącznie na aplikacjach pod dane stanowisko. Nie zawsze jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie aplikacje natychmiastowo, natomiast pozostajemy w kontakcie z kandydatem w ramach dopasowania pod przyszłe role, które się u nas pojawiają. Etap rozmowy kwalifikacyjnej może zawierać zadanie programistyczne do rozwiązania w przypadku ról inżynierskich, lub zawierać pytanie poruszające umiejętności i doświadczenia specyficzne dla roli, pod którą dana aplikacja jest procesowana. Pytania, które zadajemy, mają na celu lepsze poznanie kandydatów w następujących obszarach: