10 i 11 października 2017 r. w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki odbyła się szósta edycja międzynarodowej konferencji dla startupów, inwestorów oraz przedstawicieli korporacji, Wolves Summit. Wydarzenie przyciągnęło 1178 osób, przede wszystkim z Europy Środkowo-Wschodniej.
Warszawa już kolejny raz przyjęła uczestników międzynarodowej konferencji Wolves Summit. We wnętrzach Pałacu Kultury i Nauki przez 2 dni słychać było szum rozmów o technologii i biznesie. Na wydarzeniu obecni byli m.in. przedstawiciele polskich organizacji wspierających działania innowacyjne, w tym GPW, NCBiR, PARP czy MSZ.
– Stolica jest partnerem i współorganizatorem naszego wydarzenia. To miejsce z odpowiednią infrastrukturą oraz sprzyjającymi warunkami do rozwoju młodych przedsiębiorstw – mówi Piotr Piasek, współzałożyciel Wolves Summit.
Światowe firmy coraz chętniej stawiają na Polskę, jako kraj wykształconych ludzi z innowacyjnymi pomysłami. Warszawa jest siedzibą wielu międzynarodowych korporacji, które przyciągają projekty technologiczne, podobnie jak inne polskie miasta, w tym Kraków, Wrocław czy Gdańsk. Kusi również bogata oferta dostępnych funduszy, akceleratorów i przestrzeni biurowej. To wszystko składa się na wciąż rosnącą atrakcyjność regionu.
Szósta edycja Wolves Summit tylko utwierdza w przekonaniu, że Warszawa posiada realny potencjał do stania się kolejnym istotnym ośrodkiem innowacji w Europie.
Organizatorzy wydarzenia tym razem postanowili skupić się na przedsiębiorcach związanych z Europą Środkowo-Wschodnią. Wśród 1178 uczestników znalazło się 141 inwestorów, 285 przedstawicieli korporacji i tyle samo startupów, choć pierwotnie zakładano przyjęcie 200 firm. Dwie z nich, GetAnna i Apzumi, wygrały konkurs The Great Pitch, w którym startowało jedynie 38 wybranych startupów.
– Głównym celem Wolves Summit zawsze jest tworzenie możliwości do rozwoju biznesu. Dzięki temu młode firmy mogą spotkać się bezpośrednio z przedstawicielami korporacji czy inwestorami i nawiązać cenne znajomości, stąd decyzja o przyjęciu aż 285 startupów – zaznacza Piasek.
Często takie znajomości kończą się dłuższą współpracą. Przykładem jest chociażby Tespack, obecny na 2. edycji Wolves Summit, który w 2016 r. otrzymał inwestycje od funduszu Arkley VC w wysokości 2 mln euro. Obie firmy poznały się podczas konferencji. Zwycięzca konkursu the Great Pitch z trzeciej edycji wydarzenia, czeski startup Twisto Payments, pozyskał z kolei 5 mln euro od ING Bank Śląski.
Wszystko dzięki spotkaniom 1:1, które uczestnicy mogli ustawiać nawet w dniu konferencji. Według systemu tzw. matchmakingu, który umożliwia wyszukanie uczestników i umawianie spotkań, miało miejsce aż 2417 rozmów 1:1 w dwóch strefach wspieranych przez NCBR oraz GPW. Rekordziści umawiali nawet 15-20 spotkań dziennie.
– Co ciekawe, zapotrzebowanie na spotkania było tak ogromne, że dzień przed konferencją postanowiliśmy sprowadzić dodatkowe stoliki i krzesła, aby uczestnicy mogli bez przeszkód i w odpowiednich warunkach przeprowadzać rozmowy biznesowe. Pozytywnie zaskoczyło nas aż takie zainteresowanie, więc do następnej edycji z pewnością będziemy lepiej przygotowani – zapewnia Piotr Piasek.
Niewątpliwy sukces spotkań 1:1 dostępnych na wydarzeniu sprawił, że jeszcze w październiku 2017 r. zaplanowano otwarcie platformy online do tzw. matchmakingu, czyli poznawania inwestorów, korporacji startupów. System umożliwi dopasowywanie się i poznawanie wszystkich uczestników przez cały rok, nie tylko, tak jak dotychczas, przed i na konferencji. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej wolvesgate.com/matchmaking.
Szósta edycja konferencji Wolves Summit skupiła się przede wszystkim na przedstawicielach Europy Środkowo-Wschodniej, choć obecni byli również inwestorzy i firmy z innych zakątków świata, chcący poznać środkowoeuropejskie projekty i osoby za nimi stojące.
Organizatorzy już teraz zapowiadają kolejną, siódmą edycję Wolves Summit.
– Chcemy, aby konferencja pozostała stałym punktem w kalendarzu przedsiębiorców i założycieli startupów. 10 i 11 kwietnia 2018 r. ponownie spotkamy się w Warszawie, aby nawiązywać cenne znajomości biznesowe – podsumowuje Piotr Piasek.
Na kwiecień zaplanowano aż 4500 spotkań 1:1 oraz przyjęcie 2500 uczestników, w tym 400 startupów, 400 przedstawicieli korporacji i 250 inwestorów. Aktualności dotyczące siódmej edycji Wolves Summit można znaleźć na www.wolvessummit.com