Masz trochę wolnego czasu? To super. Nie masz? To lepiej go sobie wygospodaruj :) Oto 10 książek dotyczących produktywności i samodoskonalenia, które polecam Ci do przeczytania.
Pełen tytuł książki, to "The $100 Startup: Reinvent the Way You Make a Living, Do What You Love, and Create a New Future". Uwaga, nie polecam czytania tej książki na noc. Tak bardzo pobudza do myślenia, że Twój umysł jeszcze długo potem będzie pracował na najwyższych obrotach. Potem złapiesz się na tym, że wszędzie zaczniesz dostrzegać okazje, które mogą przerodzić się w start-up.
Każdy z nas ma coś, co chce zmienić. Chcemy zmienić zachowanie naszych dzieci, zdanie szefa czy funkcjonowanie organizacji. Autor pokazuje jak - zamiast pchać mocniej - usuwać przeszkody i inspirować innych do szukania własnych rozwiązań.
Jak Ci się wydaje, kto osiągnie większy zawodowy sukces? Ktoś, kto dąży do zrealizowania swoich celów bez względu na wszystko czy ktoś, dla kogo życiową misją jest pomaganie innym i robienie różnicy? Jak się pokazuje - ten drugi. W tej książce znajdziesz tysiące argumentów, dlaczego dawanie jest znacznie lepszą długoterminową strategią działania.
Teraz jest już jasne - jestem fanatykiem Kaizen. Uważam, że można zajść znacznie dalej stosując strategię małych kroków niż wielką rewolucję. Autorzy pokazują jak w niezauważalny sposób osiągać wielkie efekty w sferze prywatnej i zawodowej.
To bardzo wciągająca lektura pełna niezwykłych historii z życia. Pokazuje, co odróżnia produktywnych od zapracowanych. Jak umiejętność dokonywania właściwych wyborów, wpływa na efektywność ludzi i zespołów. Autor pokazuje, że najbardziej efektywni nie tylko działają – ale także myślą inaczej.
Klasyka gatunku. Biblia dla wszystkich, którzy pracują, w którejkolwiek z metodyk Agile. Odpowiada na wiele powszechnych problemów, systematyzuje wiedzę i pomaga jeszcze bardziej korzystać z potencjału jaki daje zwinne podejście.
William Ury to światowej sławy negocjator, który brał udział w rozwiązywaniu wielu globalnych konfliktów - zarówno gospodarczych, jak i wojskowych. W tej książce wyjaśnia, dlaczego walczymy ze sobą i jak zmienić podejście z "wygrana-przegrana" na szukanie rozwiązań, które zadowolą wszystkich.
Ta książka zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Jest pełna inspiracji i spokoju. Autor pokazuje przykłady, jak małe kroki generują ogromne zmiany i - co ważniejsze - jak można ten fakt wykorzystać do własnej rewolucji.
Seth jest marketingu guru. W swoich książkach zwraca uwagę na fakt, że różne sposoby komunikacji, pomagają nam docierać do różnego rodzaju klientów. Jak marki tworzą swoje plemiona i – jak większość z nas – dąży, aby należeć do tych, które nas definiują. To szczególnie interesująca pozycja dla tych, którzy mają problem w dogadywaniu się z biznesem.
Autorka przez dwie dekady zajmowała się badaniami dotyczącymi wstydu, odwagi i wrażliwości. Ma ogromną wiedzą na temat najgłębszej części ludzkiej natury. Znając jej podstawy łatwiej nam rozumieć siebie, a tym samym wejść na wyższy poziom relacji w firmie, organizacji i zespole.