Nasza strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

Flashpoint zachowa około 38 000 flashowych gier!

W perspektywie końca Flasha, BlueMaxima tworzy Flashpoint - game launcher udostępniający około 38 000 retro tytułów stworzonych w Adobe.
Flashpoint zachowa około 38 000 flashowych gier!

Flash się kończy, ale nie wszystko, co z nim związane, pójdzie w zapomnienie. BlueMaxima stworzyło archiwum około 38 000 gier stworzonych we Flashu i zachowa je poprzez program o nazwie Flashpoint. Użytkownicy będą zatem w mogli zagrać w nie nawet po zakończeniu Flasha, co nastąpić ma do końca 2020 roku. 

Flashpoint pojawił się w dwóch wersjach: Ultimate z 288 GB contentu oraz Infinity z 256 GB gier. Infinity ściągnie je od razu podczas gry. 

Flash był de facto uważany za mocno wadliwy i jego koniec musiał kiedyś nadejść z wielu powodów. 


Koniec Flasha

Flash był obecny w internecie od zarania dziejów i jako pierwszy umożliwiał oglądanie filmów wideo, tworzenie gier oraz wyświetlanie reklam (ugh). W połowie pierwszej dekady XXI wieku był obecny w milionach przeglądarek na całym świecie.

Potem pojawił się jednak HTML5, który uzyskawszy duże zainteresowanie w 2010, miał m.in. według Steve’a Jobsa wygrać i sprawić, że Flash nie będzie już potrzebny do wyświetlania wideo, czy innych treści w internecie. W końcu w 2011 Adobe ogłosiło, że zaprzestanie rozwoju Flasha i, w związku ze zmieniającą się obsługą przeglądarek, będzie rozwijać narzędzia HTML5. 


Flash a bezpieczeństwo

Do najpoważniejszych wad Flasha należą jego problemy z lukami bezpieczeństwa. Hakerzy podłapali temat, bo spodobał im się pomysł atakowania komputerów przy pomocy zaledwie jednego programu. W końcu luk w zabezpieczeniach było już tak dużo, że nie sposób było ich wszystko ogarnąć i wyeliminować. Tak się to prezentowało od 2005 do 2016:

Według CVSS natomiast, 92% luk we Flashu miało wysoki lub krytyczny poziom zagrożenia. Żeby tego było mało, Flash dostawał również dostęp do szczegółów w przeglądarkach użytkowników i informacji o ich systemach operacyjnych. 


Tworzenie gier

Pomimo wielu luk w zabezpieczeniach i problemów związanych z prywatnością użytkowników, pozytywnym aspektem tego programu wydaje  się możliwość tworzenia w nim prostych gier komputerowych. Do tej pory w internecie istnieje masa tutoriali na temat tego, jak stworzyć gierkę we Flashu. Co więcej, po pojawieniu się HTML5, wydawało się to już jedyne sensowne przeznaczenie tego programu. 

Do najpopularniejszych gierek Flasha należą takie tytuły jak „Robot Unicorn Attack”, „1066 — The Game” czy „Achievement Unlocked 2”. Dla wielu mają one prawdziwą wartość sentymentalną i są mocno nostalgiczne.


Podsumowanie

Obecnie Flash ma jedynie wartość sentymentalną, właśnie dzięki jego gierkom. Zachowanie około 38 000 tytułów na Flashpoint z pewnością wywoła uśmiech na twarzy tych, którzy mają z nimi mnóstwo pozytywnych wspomnień.

Nie przegap treści Bulldogjob
Subskrybuj artykuły

Lubisz dzielić się wiedzą i chcesz zostać autorem?

Podziel się wiedzą z 160 tysiącami naszych czytelników

Dowiedz się więcej