Nasza strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień w przeglądarce. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

Zarządzanie Data Science, czyli jak zostać cenionym specjalistą

Sprawdź, jak wykorzystać potencjał obszaru Data Science i zrobić karierę w kadrze zarządzającej.
Zarządzanie Data Science, czyli jak zostać cenionym specjalistą

Liczba badaczy danych z powodzeniem realizujących się w swoim zawodzie rośnie o kilkanaście procent rocznie. Potwierdza to Data Scientist Report z firmy CrowdFlower z 2017 roku, który mówi, że specjalistów usatysfakcjonowanych z wykonywania „najgorętszego” zawodu jest już 88%, a nie – jak miało to miejsce przed dwoma laty – 67%.

Okazuje się jednak, że badaczy danych, posiadających bogate, wieloletnie doświadczenia z obszaru Data Science jest niewielu, a rynek w dalszym ciągu zmaga się z niedoborem kadry zarządzającej tym obszarem nauki. Specjaliści od analizy danych cały czas znajdują się wysoko na liście płac każdej firmy, która chce świadomie zbudować swoją strategię. Jak zauważyła firma Sages - lider w kształceniu Data Scientistów - potrzeba szkolenia specjalistów w tej dziedzinie, jest coraz większa. Dlaczego? Ponieważ firmom coraz trudniej poradzić sobie bez zaawansowanej analityki danych.


Narzędzie analityczne, a specjaliści od danych

Narzędzia analityczne, które zapewnią uzyskanie poszukiwanych wyników w czasie rzeczywistym, nie zastąpią specjalistów. Tylko oni będą potrafili odpowiednio zaprogramować maszyny i stworzyć właściwe modele analityczne, a także trafnie zinterpretować uzyskane wyniki. 

Najwięksi rynkowi gracze nie wyobrażają sobie już więc planowania strategii rozwoju swojego biznesu bez konsultacji ze specjalistami Data Science. Efektywne analizowanie danych w organizacji to Strategia Danych i Dobre Zarządzanie (Data Management i Data Governace). Wszystkie decyzje oparte na analizie danych nie tylko poprawiają jakość decyzji biznesowych, ale też zwiększają prawdopodobieństwo odniesienia przez firmę sukcesu. Big Data zrewolucjonizowało podejście do planowania przedsięwzięć, dając możliwość dostosowania oferty według realnych potrzeb ludzi. To wszystko sprawia, że wyniki sprzedaży poprawiają się, a zadowolony klient wraca do produktu, który według jego przeświadczenia jest pod niego spersonalizowany.


Jacy managerowie są najcenniejsi dla pracodawców?

Przede wszystkim tacy, którzy łącząc różne kompetencje, potrafią korzystać z analiz, insightów i wszystkich projektów podległych im osób. Manager Data Science powinien w taki sposób zarządzać ich pracą, aby do osób podejmujących decyzje dostarczyć optymalne produkty analityczne.

Coraz większe zespoły analityków oraz duża liczba realizowanych projektów sprawiają, że zatrudnienie managera zespołu, pomału staje się koniecznością. Jego rolą jest nie tylko wskazywanie właściwego kierunku działania zespołowi, delegowanie zadań i nadawanie im priorytetów, ale też motywowanie i rozwijanie potencjału pracowników, a także koordynowanie ich pracy oraz raportowanie wyników.


Dokształcanie się

Dla chcących się przebranżowić

Data Science ma swoją specyfikę. Praca w nowych technologiach wymaga ciągłego kształcenia się - zarówno specjalista, jak i manager, mogą skorzystać ze specjalistycznych szkoleń, bootcampów  czy specjalnie opracowanych kierunkowych studiów, prowadzonych nie tylko przez ekspertów w zakresie Data Science, ale też osoby związane z biznesem.

Organizowany przez Sages pod szyldem „Kodołamacz” bootcamp Data Science to oferta dla tych, którzy mają już wiedzę związaną z programowaniem i w krótkim czasie chcieliby się przebranżowić. Odbywa się on w trybie dziennym lub weekendowym i trwa 256 godzin. Obejmuje również 30 dni warsztatów (240 godzin) oraz dwudniowe szkolenie z rekruterem. Kandydaci muszą umieć programować w przynajmniej jednym języku, znać podstawy statystyki i język angielski na poziomie średniozaawansowanym.

Dla managerów

Managerów zarządzających mogą z kolei zainteresować podyplomowe studia na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Przygotowana wspólnie z Sages oferta stawia na przygotowanie do wdrożeń rozwiązań Big Data w ich organizacjach.

Podsumowanie

Według badania autorstwa InsightExpress, 8 na 10 polskich menedżerów IT jest przekonanych, że Data Science i Big Data będą stanowić trzon strategii ich przedsiębiorstw w ciągu najbliższych pięciu lat. Ilość generowanych w Internecie danych jest ogromna, a ich przetworzenie przekracza możliwości tradycyjnych, konwencjonalnych systemów. Właśnie dlatego zapotrzebowanie na tego typu specjalistów prędko nie minie.


Tutaj również strona studiów na uczelni Koźmińskiego.

Lubisz dzielić się wiedzą i chcesz zostać autorem?

Podziel się wiedzą z 120 tysiącami naszych czytelników

Dowiedz się więcej