Nasza strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień w przeglądarce. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

AI & NLP Workshop Day

Nie przegap międzynarodowej konferencji z unikalnymi warsztatami z zakresu sztucznej inteligencji i przetwarzania języka naturalnego - odbędzie się już 19 października.
AI & NLP Workshop Day

Wielu z nas do dziś nie zdaje sobie sprawy, jak często korzystamy z funkcji przyswajania wiedzy przez maszyny. Jeszcze kilka lat temu wydawało się to mało prawdopodobne, ale jest ona obecna podczas większości wykonywanych przez nas czynności. Weźmy choćby sprawdzanie e-mailowej skrzynki. To właśnie dzięki uczeniu maszynowemu niechciane przez nas wiadomości zamiast do „odebranych” trafiają do folderu SPAM. Jak to działa? Podczas sortowania elektronicznej poczty specjalny program zwraca uwagę na obecność konkretnych słów oraz nazw użytkowników.

O tym i innych zastosowaniach sztucznej inteligencji już 19 października będzie można porozmawiać w Warszawie podczas innowacyjnego połączenia warsztatów z konferencją - czyli AI & NLP Workshop Day.

Maszyny radzą sobie z przetwarzaniem danych zdecydowanie lepiej od ludzi. Dzieje się tak dlatego, że komputer „uczy się” zastosowania ogromnej ilości algorytmów, a te pokazują mu, jak wykonać określone zadanie. Przewaga uczenia maszynowego polega na tym, że maszyna jest w stanie przeanalizować ogromną liczbę wypadków w bardzo krótkim czasie. Nie tylko wyciąga z tego wnioski, ale uczy się procedur przewidywania i tego, jak ma postępować w przyszłości. To z kolei sprawia, że wszystko ma zdecydowanie mniejszy margines błędu. Dla przykładu - 77% prezesów firm na świecie, którzy wzięli udział w badaniu PwC CEO Pulse z 2017 roku jest zdania, że sztuczna inteligencja i automatyzacja w dużej mierze zwiększą podatność na zakłócenia w sposobie prowadzenia firmy. AI będzie w stanie zautomatyzować coraz bardziej złożone procesy. Nie tylko będzie identyfikować trendy pod kątem wartości biznesowej dla firm, ale też wspierać pracowników w realizacji powierzonych im zadań. Wspomniane badanie PwC CEO Pulse pokazało również, że 53% polskich prezesów wskazuje sztuczną inteligencję jako priorytet inwestycyjny w perspektywie trzech najbliższych lat. Sami pracownicy również są za - aż 78% zgodziłoby się na pracę z wirtualnym managerem, gdyby oznaczało to mniejsze obciążenie pracą i optymalizację podjętych działań.

Ze względu na fakt, iż sztuczna inteligencja obejmuje coraz to nowe obszary, organizacje będą potrzebowały wiedzy i umiejętności, których zwykle brakuje specjalistom od analizy danych i AI. Dlatego też pracownicy, którzy rozumieją, jak przygotować dane w taki sposób, żeby sztuczna inteligencja mogła je optymalnie wykorzystać, będą dla firm kluczowi. Biorąc po uwagę fakt, iż AI będzie nierozerwalną częścią codziennych procesów, eksperci sektorowi będą nawet istotniejsi niż specjaliści od analizy danych. Wielu z nich będzie zobowiązanych podnosić swoje kompetencje technologiczne

Przypomnijmy, że z systemów uczenia się w największym stopniu korzystają nasze smartfony. Najczęściej zdarza się to podczas używania poleceń głosowych. Siri, Google Assistant czy Alexa rozpoznają głos i dzięki temu mogą wykonywać czynności za człowieka. Jest to możliwe dzięki analizie mowy i dopasowaniu jej do określonego polecenia. Taki wirtualny asystent pomoże również w codziennych sytuacjach - planowaniu, wykonywaniu połączeń, lokalizacji w nieznanym miejscu czy też przypomnieniu o ważnym spotkaniu.

Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana także w mediach społecznościowych. Jedno z najnowocześniejszych laboratoriów pracujących nad AI należy do Facebooka. Portal, którego głównym zadaniem jest zbudowanie sieci społecznościowej i ułatwienie komunikacji między użytkownikami, chce wiedzieć o nich jak najwięcej. Obserwuje nasze działania, aby jak najskuteczniej ułatwić nam korzystanie z sieci. W ten sposób działają systemy rozpoznawania obrazów używane do automatycznego tagowania zdjęć. Algorytm zapamiętuje też to, co publikujemy i z kim nawiązujemy wirtualny kontakt dając później podpowiedzi we wpisach, wyszukiwaniach i sugerowaniu osób, które możemy znać.

Na podobnej zasadzie działa też popularny Netflix. Systemy uczące się analizują typowe zachowania i nawyki widzów, wykorzystując zebrane dane do zidentyfikowanie upodobań i proponowania najbardziej odpowiadających użytkownikowi filmów oraz seriali. Te same działania stosuje się także w aplikacjach typu Tidal i Spotify.

Przetwarzanie danych stało się coraz szybsze i tańsze, a AI może wykonać określone zadania nie tylko lepiej, ale przede wszystkim szybciej niż ludzie. Właśnie dlatego o bycie pionierem w dziedzinie AI walczy wiele państw, chcąc być w czołówce rankingów krajów z najbardziej zaawansowaną sztuczną inteligencją. Wielka Brytania, Niemcy, Kanada, Japonia i Zjednoczone Emiraty Arabskie posiadają zaawansowane już strategie rozwoju technologii AI. Również Stany Zjednoczone snują plany o przekształceniu kraju w potęgę w tym obszarze, co między innymi ma przyczynić się do poprawy sytuacji gospodarczej oraz wzrostu bezpieczeństwa. Chiny traktują sztuczną inteligencję jako strategiczny narodowy priorytet w rozwoju, stając się tym samym poważnym zagrożeniem dla USA w kontekście utraty przewagi technologicznej.

Aby podtrzymać ten trend i zachęcić ludzi świata biznesu do bliższego poznania zagadnień i możliwości AI, warto organizować spotkania, które poza teorią pokażą, jak w tym temacie można się rozwijać. W trakcie takich eventów obie strony powinny mieć możliwość zdobywania wiedzy, a wykłady czy prelekcje mogą nie przynieść oczekiwanych efektów. Stąd pomysł na AI & NLP Workshop Day, gdzie uczestnicy będą aktywnie brać udział w warsztatach.

Zapraszamy!

Organizatorzy: Sages, Linguistic Engineering Group IPI PAN, Instytut Podstaw Informatyki PAN
Więcej informacji znajdziesz na stronie wydarzenia.

Zobacz więcej na Bulldogjob

Masz coś do powiedzenia?

Podziel się tym z 80 tysiącami naszych czytelników

Dowiedz się więcej
Rocket dog