Nasza strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

Słownik Piłkarsko - IT-owski

W gorącym czasie Mistrzostw EURO, sprawdźcie, co ma wspólnego piłka nożna z pracą w branży IT!
Słownik Piłkarsko - IT-owski

Miłośnicy piłki nożnej posługują się hermetycznym, niezrozumiałym dla innych językiem. W przeciwieństwie do specjalistów IT, którzy używają zawsze wyłącznie prostych konstrukcji językowych i słów powszechnie rozumianych...


Spalony
- w momencie podania piłkarz drużyny atakującej znajduje się bliżej linii bramkowej drużyny przeciwnej niż piłka i przedostatni rywal, który ma wpływ na przebieg akcji. Najczęściej w wyniku zbyt szybkiego wybiegnięcia atakującego w stronę bramki.
Spalony w IT - podczas daily scruma członek teamu zadaje pytanie dotyczące taksa, który jest już w product backlogu, ale nie ma go w sprincie.

 

Centrostrzał - wysokie lub półgórne podanie piłki ze skrzydła w kierunku pola karnego, w wyniku którego, wbrew intencji podającego, pada bramka.
Centrostrzał w IT - wypchnięcie na produkcję drobnej poprawki w stylach CSS, która przez przypadek rozwiązuje 4 bugi, odpowiada na 12 ticketów i zwiększa wsp. konwersji e-commerce o 50%.

 

Drewno - potocznie o zawodniku z poważnymi brakami technicznymi i topornym stylu gry.
Drewno w IT - nadużywa singletonów i dziedziczy, kiedy powinien komponować.

 

Pressing - próba jak najszybszego odebrania piłki przeciwnikowi w dalekiej odległości od swojej bramki.
Press w IT - hotfix na produkcji, zanim tester znajdzie buga i go zgłosi.

 

Nurek - zawodnik symulujący faul (nurkujący) w polu karnym w celu wymuszeniu rzutu karnego.
Nurek w IT - kiedy task przekracza jego kompetencje bierze L4.

 

Laga (dzida, wyjazd, na aferę) - mocny, długi wykup piłki w celu przeniesienia ciężaru gry na połowę przeciwnika.
Laga w IT - zwrócenie taska do zgłaszającego kiedy komentarz z wyjaśnieniami, dlaczego task nie może być przyjęty do realizacji, jest dwukrotnie dłuższy niż sam task.

 

Hat Trick - zdobycie przez zawodnika trzech bramek w jednym meczu.
Hat Trick w IT - literówka w zmiennej, brak średnika na końcu linii i niedomknięty nawias podczas jednej kompilacji.

 

Fałsz - uderzyć piłkę zewnętrzną częścią stopy. Piłka nabiera wówczas charakterystycznej, "odchodzącej" rotacji.
Fałsz w IT - kiedy zamiast i > 4 piszesz i >= 5 i nagle kod zaczyna działać.

 

"Niewykorzystane sytuacje się mszczą" - frazes z pogranicza przesądu i przysłowia określający sytuację, w której nieskuteczne wykończenie akcji przyczynia się do straty gola.
"Niewykorzystane sytuacje się mszczą" w IT - kiedy zamiast iść do domu, robisz deploy w piątek o 16:15, żeby w poniedziałek dłużej pospać, a zamiast tego budzą Cię o 2:00 w nocy, bo CTRL + F5 nie pomaga na Error 504.

 

Swojak / samobój - gol zdobyty po odbiciu piłki od zawodnika drużyny broniącej.
Swojak / samobój w IT - kiedy dostajesz do refaktoryzacji źle udokumentowany, niezoptymalizowany kod bez komentarzy i orientujesz się, że to Twój kod.

Rozpocznij dyskusję

Lubisz dzielić się wiedzą i chcesz zostać autorem?

Podziel się wiedzą z 160 tysiącami naszych czytelników

Dowiedz się więcej

Zobacz jakie firmy chcą Ci płacić więcej.

Ile teraz zarabiasz?

Podpowiedzieliśmy już razy.

Mamy ponad 1200 ofert pracy. Zobacz o ile więcej możesz zarabiać. » [zamknij]