Nasza strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

Twórz gry podobne do Pokemon Go z platformą Google Maps

Google rozszerza dostęp do narzędzi gamingowych platformy Google Maps, które pozwalają m.in. na tworzenie gier podobnych do Pokemon Go.
Twórz gry podobne do Pokemon Go z platformą Google Maps

Google daje teraz dostęp do rozwiązań gamingowych platformy Google Maps szerszemu gronu programistów. Wcześniej SDK Google Maps było dostępne tylko dla wąskiej grupy testerów, a same narzędzia pozwalają na tworzenie gier, których świat przedstawiony przenika się ze światem rzeczywistym. Najlepszym przykładem takiej gry jest Pokemon Go od Niantic (Niantic było startupem funkcjonującym wewnątrz technologicznego giganta i miało swój własny zestaw narzędzi o nazwie Niantic Real World Platform) Ci zatem, którzy chcą wykorzystać pełen potencjał narzędzi platformy Google Maps, mają teraz ku temu okazję.

Gigant technologiczny po raz pierwszy udostępnił swoje narzędzia w Marcu 2018 roku, lecz mogła z nich korzystać jedynie wąska grupa testerów, a z ich pomocą powstało jedynie 10 gier (według tego, co możemy przeczytać tutaj). Google zorientowało się jednak, że zainteresowanie ich narzędziami ze strony deweloperów i twórców gier indie jest bardzo duże, więc postanowili ten dostęp rozszerzyć. 


Co dają narzędzia Google’a

Sama wtyczka Maps SDK dla Unity w ogólnym założeniu daje zestaw narzędzi, które umożliwiają tworzenie i dostosowywanie tworzonego świata gry opartego na prawdziwych lokalizacjach. Playable Locations API można natomiast wykorzystać do znajdowania najlepszych lokalizacji dla swojej nowej gierki. To jednak nie wszystko.

Od czasu ograniczonego udostępnienia w 2018 roku, Google dodało do swoich narzędzi developerskich kilka nowych funkcji. Są to m.in. możliwość pokazania tych elementów świata, które znajdują się bliżej gracza, na wyższym poziomie szczegółowości oraz rozmazywanie tych, od których dany gracz się oddala — funkcja ta nazywa się Mixed Zoom. Nie tylko może to pomóc w oszczędzaniu baterii danego urządzenia, ale również ulepszyć jakość grania w obszarach z niską szybkością przekazywania danych mobilnych. 

Kolejną dodaną funkcją jest Pathfinding, który pozwala tchnąć trochę życia w postaci i elementy świata z tworzonych gier. Dzięki Pathfinding można zatem, na przykład, prowadzić ścigające gracza potwory, latać samolotem, który zrzuca zaopatrzenie, czy przeprowadzać misje w futurystycznych miastach. 

Warto jeszcze dodać, że dzięki Maps SDK dla Unity można operować w 220 krajach, co nadaje tworzonym rozgrywkom globalny charakter.


Jak zacząć

Aby rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem gier razem z Maps SDK należy stworzyć swoje konto rozliczeniowe, założyć Google Cloud Project oraz pobrać Maps SDK dla Unity. Gdy to zrobisz, to automatycznie otrzymasz dostęp do Semantic Tile API oraz Playable Locations API, a przez proces instalacji SDK przeprowadzi Cię ta dokumentacja


Podsumowanie

Udostępnienie platformy Google Maps dla szerszego grona developerskiego sprawi, że o wiele łatwiej będzie teraz tworzyć gry podobne do Pokemon Go. Czy oznacza to, że możemy się spodziewać nowego trendu w tworzeniu gier na aplikacje mobilne i nie tylko?

Nie przegap treści Bulldogjob
Subskrybuj artykuły

Lubisz dzielić się wiedzą i chcesz zostać autorem?

Podziel się wiedzą z 160 tysiącami naszych czytelników

Dowiedz się więcej