Nasza strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

Ścieżka kariery z Salesforce - od czego zacząć?

Piotr Dziedzic Salesforce Consultant / Project Manager / VRP Consulting
Sprawdź, jakie kroki podjąć w pierwszej kolejności, aby lepiej poznać platformę Salesforce i rozpocząć swoją karierę w oparciu o to narzędzie CRM.
Ścieżka kariery z Salesforce - od czego zacząć?

Salesforce jest od wielu lat postrzegany jako wiodąca platforma CRM. Wyróżniają go trzy podstawowe elementy:



  • model biznesowy całkowicie skupiony na sukcesie klienta
  • architektura składająca się z jednego wielkiego systemu rozdzielanego na wiele indywidualnych części (tzw. model multi-tenant)
  • rozbudowany system narzędzi pozwalających na konfigurację systemu bez użycia kodu. 


Wyjątkowość tego systemu rokrocznie docenia firma Gartner przyznając mu pozycję lidera w swoich raportach. 

Wiem to z własnego doświadczenia, że początki pracy w IT mogą być trudne dla osób dopiero wchodzących na rynek pracy. Opowiem Wam, jak zacząć swoją przygodę z Salesforce i tym samym, mam nadzieję, ułatwię start osobom które zdecydują się na ten krok. 

Pierwszym mitem który chciałbym obalić jest przekonanie, że do pracy w IT potrzeba studiów kierunkowych najlepiej na renomowanej uczelni – nic bardziej mylnego! Nauczyć się obsługi Salesforce może każdy, kto ma wystarczająco dużo chęci i samozaparcia. Zwłaszcza, że Salesforce znacząco ułatwia dostęp do informacji o samym systemie. Ich platforma do nauki Trailhead pozostaje dla mnie wzorem tego, jak powinien wyglądać e-learning. Zadania są świetnie opisane, zagadnienia wytłumaczone jasno i nierzadko z humorem - jednym z pierwszych, które tam wykonałem, było stworzenie swojej CRM-owej wersji Gwiazdy Śmierci. Według mnie kursem, od którego każdy powinien zacząć, jest ścieżka Admina (link do kursu).

Trailhead ma też materiały dla zaawansowanych użytkowników, a zdobycie niektórych odznak na platformie może być powodem do dumy. Wyniki z postępów naszego szkolenia można umieścić na swoim profilu na Linkedin – osiągnięcia tam zdobyte są rozpoznawalne przez rekruterów na całym świecie!

Kolejną kwestią, z którą często się spotykam, jest przekonanie ludzi, że środowisko specjalistów IT w każdej dziedzinie jest bardzo hermetyczne i niechętne do dzielenia się swoją wiedzą z innymi.
W przypadku Salesforce jest zupełnie przeciwnie. Całej społeczności skupionej wokół tej platformy przyświeca ideologia rodem z hawajów zwana „Ohana” (Ohana znaczy po hawajsku „rodzina”, a dla pracujących z Salesforce nie jest to tylko krąg najbliższych, to wszyscy ludzie pracujący z systemem) co sprawia, że z łatwością znajdziecie pomoc podczas przygody z tą platformą i nigdy nie będziecie długo czekać na odpowiedź, jeśli zadacie pytanie na oficjalnych forach produktowych.

Kiedy już stwierdzicie, że znacie Salesforce na tyle, by zacząć z nim pracę, najlepiej na początek wziąć pod uwagę firmy, które szukają praktykantów/młodszych administratorów. Praktyka w codziennej pracy ułatwi Wam zrozumienie rozwiązań zastosowanych na platformie. Salesforce przygotował dla osób profesjonalnie zajmujących się tym systemem szereg certyfikacji. Zdobywanie ich jest potwierdzeniem posiadanych umiejętności. Podczas pierwszych miesięcy pracy z systemem polecam równoczesne przygotowania do pierwszej certyfikacji.

Moim zdaniem, najlepszym pierwszym krokiem będzie certyfikat „Salesforce Certified Administrator” – potwierdzający nasze umiejętności w wykonywaniu zadań konfiguracyjnych, a także znajomości systemu bezpieczeństwa, czy sposobu udostępniania danych poszczególnym użytkownikom. Zdobycie tego certyfikatu pokazuje, że poświęciliście dodatkowy czas na naukę, i zakończyliście ją sukcesem! Po uzyskaniu oficjalnego tytułu Admina śmiało możecie oczekiwać wzrostu zainteresowania ze strony rekruterów!

Później pozostaje tylko poszerzać swoją wiedzę o kolejne chmurki (cała platforma podzielona jest na związane z różnymi funkcjami biznesowymi „Cloudy”). Mam nadzieję, że jak i ja złapiecie bakcyla – a o to nietrudno! Salesforce zmienia sposób w jaki firmy prowadzą swój biznes i przynosi im wymierne korzyści, ułatwiając zadania, które przez lata bywały niezwykle uciążliwe.

Rozpocznij dyskusję

Lubisz dzielić się wiedzą i chcesz zostać autorem?

Podziel się wiedzą z 160 tysiącami naszych czytelników

Dowiedz się więcej