Sytuacja kobiet w IT w 2024 roku
14.04.20202 min
Bulldogjob

Bulldogjob

Cloudflare przestaje używać reCAPTCHA Google’a

Cloudflare ogłosiło, że rezygnuje z usługi reCAPTCHA od Google’a ze względu na prywatność użytkowników oraz kwestie finansowe i przenosi swoją ochronę przed botami do hCaptcha.

Cloudflare przestaje używać reCAPTCHA Google’a

Cloudflare, amerykański dostawca usług CDN i DNS, ogłosił, że przestaje używać reCAPTCHA Google’a na rzecz hCaptcha, czyli alternatywnego dostawcy usługi weryfikacji CAPTCHA, skupiającego się przede wszystkim na prywatności swoich użytkowników. CAPTCHA to skrót od Completely Automated Public Turing Test to Tell Computers and Humans Apart i oznacza „wyzwania”, które dana aplikacja stawia na drodze użytkownikowi, aby odsiać ludzi od botów.


Przyjrzymy się powodom, dla których Cloudflare zdecydowało się na zakończenie współpracy z technologicznym gigantem.

Prywatność użytkowników i inne

Matthew Prince, CEO Cloudflare, zaznacza, że firma przeniosła swoją weryfikację CAPTCHA z Google do hCaptcha ze względu na coraz większe obawy w związku z prywatnością, które wynikają z korzystania usług technologicznego giganta. Cloudflare tłumaczy też, że chciało odejść od Google ze względu na te obawy już od jakiegoś czasu, ale nie pozwalało im na to skupienie się na rozwoju nowych funkcji. Co więcej, hCaptcha daje Cloudflare większą elastyczność, ponieważ firma będzie mogła samemu dopasowywać częstotliwość pojawiających się wyzwań. 

Klienci Cloudflare również wyrażali obawy związane z używaniem reCAPTCHA ze względu na fakt, że Google skupia się głównie na dopasowywaniu reklam do użytkowników, co nie idzie w parze ze zobowiązaniami prywatności Cloudflare. Firma napotkała również na pewne trudności w Chinach, gdzie Google jest zablokowane, a kraj ten posiada aż 25% wszystkich użytkowników internetu. Fakt, że tak spora liczba ludzi nie ma dostępu do pewnych usług Cloudflare, jest problematyczny.

Prince zaznaczył również, że hCaptcha posiada wiele innych zalet. Wymienił on m.in. fakt, że nowy dostawca usługi nie sprzedaje danych osobistych oraz ma podobną lub nawet lepszą wydajność. 

Kwestie finansowe

Jednym z powodów do zmiany usługodawcy był również fakt, że Google zaczęło wymagać opłat pieniężnych za reCAPTCHA ze względu na to, że Cloudflare korzysta z rozwiązania giganta na naprawdę dużą skalę. Normalnie rozwiązania CAPTCHA są darmowe. Chociaż Prince zaznaczył, że Google miało jak najbardziej prawo, żeby to zrobić, to fakt ten spowodowałby milionowe koszty za usługę świadczoną dla darmowych użytkowników. Niemniej jednak była to drastyczna zmiana w początkowym kontrakcie, jaki Cloudflare miało z Google. 

Prince zaznacza też, że zapłaci hCaptcha, aby zapewnić im wystarczające zasoby na skalowanie swojej infrastruktury w związku z nadciągającym ruchem użytkowników. CEO Cloudflare tłumaczy również, że pieniądze wydane na nowego dostawcę usług to tylko mała część tego, co firma wydałaby na reCAPTCHA.

<p>Loading...</p>