25.01.20182 min
Bulldogjob

Bulldogjob

Czy rekruter powinien dbać o swoją markę osobistą w sieci?

Kandydaci chcą poznać rekruterów, szukają ich na stronach firm i w mediach społecznościowych.

Czy rekruter powinien dbać o swoją markę osobistą w sieci?

W dobie mediów społecznościowych nie tylko rekruterzy prześwietlają kandydatów. Coraz częściej w trakcie procesu rekrutacyjnego to kandydaci sprawdzają, kto jest po drugiej stronie.

Świadome kształtowanie swojego wizerunku w Internecie, a w szczególności w mediach społecznościowych, pozwala zwiększyć swoją wiarygodność, przyciągnąć do siebie lepszych i bardziej wartościowych kandydatów oraz budować wizerunek swojego pracodawcy.

Badania nie pozostawiają złudzeń: 76% kandydatów deklaruje, że chce wiedzieć więcej na temat rekruterów prowadzących ich rekrutację. Dlaczego? Rekruter jako człowiek – ze swoimi doświadczeniami, osobowością, wiedzą jest najlepszą wizytówką firmy, do której aplikują. To jak wygląda jego profil w mediach społecznościowych, jakimi treściami dzieli się w sieci, jak komunikuje się z kandydatami online świadczy nie tylko o nim samym, ale o całej firmie, którą reprezentuje.



Więc kandydaci szukają informacji o rekruterach? Gdzie? Na stronach www firm, w zakładkach kariera, czy po prostu otwarcie pytając na Linkedin czy Facebooku. Co więcej, jeśli ich doświadczenia z rekrutacji są pozytywne, chętnie o tym piszą – wystawiają rekomendacje, piszą recenzje, otwarcie polecają, tagując rekruterów.

A co, jeśli te doświadczenia są złe? Nie miejcie złudzeń – kandydaci nie zostawią tej informacji dla siebie. Z raportu „Candidate Experience 2017” wynika, że 28% kandydatów dzieli się negatywnymi doświadczeniami z procesów rekrutacyjnych ze znajomymi i rodziną.

Rekruterom nie pozostaje więc niż innego jak… zadbać o swój personal branding. I właśnie tego będą mogli się nauczyć podczas szkolenia „Marka osobista rekrutera w sieci”, które 23 lutego odbędzie się w Warszawie.

Szkolenie poprowadzi Maja Gojtowska – trener, szkoleniowiec i autorka bloga www.gojtowska.com, która wierzy, że firmy powinny traktować kandydatów i pracowników przynajmniej tak dobrze jak swoich klientów.

Podczas całodniowego warsztatu uczestnicy: 

  • określą konkretne cele swoich działań personal brandingowych i powiążą je z celami rekrutacyjnymi
  • poznają zasady networkingu w social media,
  • zbudują profesjonalny profil na LinkedIn, który będzie miał wysoki ranking w wyszukiwarce i wzbudzi zaufanie kandydatów,
  • dowiedzą się, jak budować profesjonalny profil i zarządzać swoją siecią kontaktów na Facebooku i Twitterze,
  • poznają w praktyce techniki i narzędzia, które pomogą tworzyć atrakcyjne dla kandydatów treści (m.in. powitalne wiadomości do kandydatów, posty w mediach społecznościowych, eksperckie artykuły i komentarze),
  • nauczą się wykorzystywać w swojej codziennej pracy content marketing.

Podczas szkolenia nie zabraknie:


Zapisy na szkolenie możliwe poprzez stronę www.gojtowska.com lub mailowo.

<p>Loading...</p>