Czy rekruter powinien dbać o swoją markę osobistą w sieci?
Kandydaci chcą poznać rekruterów, szukają ich na stronach firm i w mediach społecznościowych.
W dobie mediów społecznościowych nie tylko rekruterzy prześwietlają kandydatów. Coraz częściej w trakcie procesu rekrutacyjnego to kandydaci sprawdzają, kto jest po drugiej stronie.
Świadome kształtowanie swojego wizerunku w Internecie, a w szczególności w mediach społecznościowych, pozwala zwiększyć swoją wiarygodność, przyciągnąć do siebie lepszych i bardziej wartościowych kandydatów oraz budować wizerunek swojego pracodawcy.
Badania nie pozostawiają złudzeń: 76% kandydatów deklaruje, że chce wiedzieć więcej na temat rekruterów prowadzących ich rekrutację. Dlaczego? Rekruter jako człowiek – ze swoimi doświadczeniami, osobowością, wiedzą jest najlepszą wizytówką firmy, do której aplikują. To jak wygląda jego profil w mediach społecznościowych, jakimi treściami dzieli się w sieci, jak komunikuje się z kandydatami online świadczy nie tylko o nim samym, ale o całej firmie, którą reprezentuje.
Więc kandydaci szukają informacji o rekruterach? Gdzie? Na stronach www firm, w zakładkach kariera, czy po prostu otwarcie pytając na Linkedin czy Facebooku. Co więcej, jeśli ich doświadczenia z rekrutacji są pozytywne, chętnie o tym piszą – wystawiają rekomendacje, piszą recenzje, otwarcie polecają, tagując rekruterów.
A co, jeśli te doświadczenia są złe? Nie miejcie złudzeń – kandydaci nie zostawią tej informacji dla siebie. Z raportu „Candidate Experience 2017” wynika, że 28% kandydatów dzieli się negatywnymi doświadczeniami z procesów rekrutacyjnych ze znajomymi i rodziną.
Rekruterom nie pozostaje więc niż innego jak… zadbać o swój personal branding. I właśnie tego będą mogli się nauczyć podczas szkolenia „Marka osobista rekrutera w sieci”, które 23 lutego odbędzie się w Warszawie.
Szkolenie poprowadzi Maja Gojtowska – trener, szkoleniowiec i autorka bloga www.gojtowska.com, która wierzy, że firmy powinny traktować kandydatów i pracowników przynajmniej tak dobrze jak swoich klientów.
Podczas całodniowego warsztatu uczestnicy:
- określą konkretne cele swoich działań personal brandingowych i powiążą je z celami rekrutacyjnymi
- poznają zasady networkingu w social media,
- zbudują profesjonalny profil na LinkedIn, który będzie miał wysoki ranking w wyszukiwarce i wzbudzi zaufanie kandydatów,
- dowiedzą się, jak budować profesjonalny profil i zarządzać swoją siecią kontaktów na Facebooku i Twitterze,
- poznają w praktyce techniki i narzędzia, które pomogą tworzyć atrakcyjne dla kandydatów treści (m.in. powitalne wiadomości do kandydatów, posty w mediach społecznościowych, eksperckie artykuły i komentarze),
- nauczą się wykorzystywać w swojej codziennej pracy content marketing.
Podczas szkolenia nie zabraknie:
- konkretów, konkretów, konkretówi przykładów z życia oraz case'ów dotyczących personal brandingu rekruterów, specjalistów HR i EB w sieci,
- praktycznych ćwiczeń wykonywanych na profilach społecznościowych uczestników,
- muzykipuszczanej w przerwach i podczas pracy grupowej,
- kawy(a właściwie hektolitrów kawy!). Pamiętajcie, że dobra kawa wpływa na pierwsze wrażenie, również w rekrutacji ;)
- lunchu(do wyboru wersja mięsna i wegetariańska) i ciasteczek
- kreatywnej sali szkoleniowej, dobrze skomunikowanej z miastem oraz dworcem kolejowym Warszawa Zachodnia ( znajduje się ona w centrum szkoleninowym Adgar Group, w Warszawie).
Zapisy na szkolenie możliwe poprzez stronę www.gojtowska.com lub mailowo.