Nasza strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

Jak dotrzeć do pasywnych kandydatów IT

Maciej Kucharczyk Employer Branding & Business Manager / Bulldogjob
Dowiedz się, jak znajdować i zatrudniać pasywnych kandydatów w IT, na przykładzie rekrutacji na Devops Engineera do firmy CodiLime.
Jak dotrzeć do pasywnych kandydatów IT

Merytoryka to bardzo ważny element przy poszukiwaniu odpowiedniego kandydata w branży IT. Wynika to z tego, że o wiele łatwiej rozmawia się z potencjalnym kandydatem ze słownictwem konkretnym, czego oczekują specjaliści. Im lepsza jest ta komunikacja, tym więcej pieniędzy i czasu oszczędza pracodawca i tym szybciej projekt, do którego poszukiwany jest ów specjalista, nabiera tempa, rozwija się i żyje.

Na co więc zwracać uwagę, aby poszukiwania kandydata zakończyły się jak najszybciej i do tego jak najlepszym i najtrafniejszym wyborem? 

W Bulldogjob.pl bardzo często spotykamy się z takimi wyzwaniami. Ten konkretny przypadek rekrutacji pokazuje, jak merytoryczna techniczna wiedza może stać się najlepszym sposobem komunikacji pomiędzy rekruterem a kandydatem

Firma CodiLime, z którą współpracujemy od dłuższego czasu, rozpoczęła z naszą pomocą poszukiwania nowego pracownika na stanowisko DevOps Engineera. 

Obecnie na rynku pracy branży IT mamy do czynienia z dwoma bardzo poważnymi wyzwaniami. Pierwszym i najważniejszym problemem jest po prostu brak specjalistów z określonymi, poszukiwanymi umiejętnościami. Druga sprawa to pasywna postawa potencjalnych kandydatów. Oni po prostu nie szukają pracy. 


Filozofia Bulldogjob.pl zakłada dotarcie zarówno do aktywnych, jak i pasywnych kandydatów

I o ile kandydaci aktywni to główni adresaci publikowanych technicznych ofert pracy, to już kandydaci pasywni oraz ich aktywacja to zupełnie inna sprawa. W tym przypadku najlepszą drogą dotarcia są dobre, merytoryczne i techniczne teksty i taki tekst był właśnie potrzebny w przypadku rekrutacji do CodiLime. 

Stworzona oferta pracy bardzo precyzyjnie określała, jakie technologie wykorzystuje firma, w jakim zakresie i co dokładnie będzie robił poszukiwany DevOps.

To był bardzo duży plus, jednak w tym przypadku oferta pracy połączona została z merytorycznym artykułem o tematyce DevOps - Wiele środowisk, jedna konfiguracja.

Dzięki ciekawej i wąskiej tematyce, którą wybrała firma, tekst idealnie trafił do DevOpsów. Udało się więc połączyć jakość kontentu, opartego na wiedzy i doświadczeniach firmy, z ideą Bulldogjob.pl, a w rezultacie dotrzeć do poszukiwanej grupy kandydatów. 


Dlaczego to najlepsze podejście?

Ponieważ istotne jest, aby przygotowany tekst był naprawdę merytoryczny, techniczny i zawierał wszystkie potrzebne informacje, a nie był tylko tekstem reklamującym pracodawcę. Wiedza przedstawiona w tym artykule, język, jakim został napisany oraz długość samego tekstu, mogą być kluczowymi elementami przy podjęciu przez pasywnego kandydata decyzji o złożeniu aplikacji. 

Jak wynika z Raportu z Badania branży IT, które przeprowadziliśmy po raz pierwszy w 2019, to właśnie brak w procesie rekrutacji obecności osób technicznych, postrzegany jest przez specjalistów jako bardzo poważny błąd. Dlaczego? Jeśli jedna strona nie rozumie drugiej, to trudno o porozumienie, rzetelny kontakt i przyciąganie.

Jednak nie oszukujmy się, nikt spoza IT nie napisze dobrego artykułu, który chwyci za serduszko doświadczonego Devopsa. Dajmy więc szansę podzielenia się wiedzą tym, którzy są ekspertami, tak jak zrobiło to CodiLime. 

Co zatem zrobić, aby ustrzec się tego poważnego błędu tak, aby artykuł był skuteczny i wzbudzał zaangażowanie wśród potencjalnych kandydatów, a finalnie wspomoże prowadzony proces rekrutacji? 

Przede wszystkim, należy wybrać eksperta, który może podzielić się swoją wiedzą, a tematyka, którą przedstawi w tekście, będzie łączyła się ze stanowiskiem, na które szukamy kandydata


Następny krok, czyli opracowanie treści publikacji zgodnie z poniższymi punktami i zasadami

👉 Ustalić cel publikacji, czyli po co tworzymy tekst. 

👉 Zbudować personę odbiorcy, czyli ustalić, kogo szukamy i do kogo chcemy zaadresować tekst. 

👉 Pisać językiem technicznym, skierowanym bezpośrednio do ludzi technicznych.


Te punkty to dobra podstawa do stworzenia wartościowego i ciekawego tekstu, który zwiększy nasze szanse na zrealizowanie założonego celu. 


Rezultaty 

Publikacja ciekawej oferty pracy połączonej z merytorycznym i technicznym tekstem, bo dokładnie to zadziało się w przypadku procesu rekrutacji firmy CodiLime i jej poszukiwań DevOps Engineera, zakończyła się wygenerowaniem 7 wartościowych CV i zatrudnieniem poszukiwanego specjalisty. 

Na czytaniu artykułu użytkownicy spędzili łącznie ponad 125 godzin, a ogłoszenie rekrutacyjne przeczytało 4 961 czytelników

Tak skonstruowana oferta pracy i przeprowadzony przez CodiLime proces rekrutacji, przy wykorzystaniu narzędzi Bulldogjob.pl, pozwoliły firmie zaoszczędzić 35 600 zł, w porównaniu ze średnią, rynkową stawką większości agencji doradztwa personalnego, która wynosi trzykrotność wynagrodzenia zatrudnionego kandydata (średnie, rynkowe, miesięczne wynagrodzenie Devops Engineera to 13 500 pln netto).

Bardzo ważne jest też to, żeby zatrudniony kandydat, dzięki dobremu, eksperckiemu, tekstowi trafił na pracodawcę, który odpowiada mu merytorycznie.



Jeśli nie wiesz, jak skonstruować ofertę pracy połączoną z dobrym merytorycznym, technicznym tekstem i czujesz, że potrzebujesz wsparcia, porady, zostawiam namiary do siebie. Chętnie pomogę :) 

Maciek - maciej.k@bulldogjob.pl
tel: 572 350 242

Lubisz dzielić się wiedzą i chcesz zostać autorem?

Podziel się wiedzą z 160 tysiącami naszych czytelników

Dowiedz się więcej