Nasza strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

Employer branding ma każda firma IT

Iwona Tur CEO / Bulldogjob
Twoja firma ma employer branding, nawet jeśli o tym nie wiesz. Dlatego dowiedz się, czym jest marka pracodawcy i świadomie nią zarządzaj.
Employer branding ma każda firma IT

Wyobraź sobie, że właśnie spotkałeś przyjaciela, którego nie widziałeś od czasów liceum. Pierwszą rzeczą, o którą pytasz, jest: Hej, gdzie teraz pracujesz? Mówi Ci: W Google. Jeśli jesteś jak większość ludzi, Twoją natychmiastową reakcją byłoby coś w stylu: Wow, to musi być naprawdę fajne miejsce do pracy! Czy możesz mnie tam jakoś wkręcić? 

Teraz wyobraź sobie, że zamiast tego powiedziała, że ​​pracuje w Poly Company - firmie, o której nic nie wiesz. Prawdopodobnie powiedziałbyś, że fajnie, a następnie szybko zmienił temat. 

Ta rozmowa lub jej brak opiera się na tym, co nazywamy marką pracodawcy.


Marka pracodawcy

Pozwól, że wyjaśnię, czym jest marka pracodawcy i dlaczego powinieneś zacząć zwracać większą uwagę na ten temat. Marka pracodawcy to rynkowe postrzeganie tego, jak to jest pracować dla organizacji. Innymi słowy, jest to wizerunek, który mają w głowie Twoi obecni i byli pracownicy, gdy myślą o doświadczeniu zawodowym w Twojej firmie.

Marka pracodawcy opiera się na wielu czynnikach, w tym na kulturze firmy, środowisku pracy, świadczeniach pracowniczych, ale przede wszytkim, jeśli chodzi o IT, na tym, jak jest stworzony proces wytwarzania oprogramowania, architektury i implementacji. Jaką w związku z tym mają satysfakcję z pracy Twoi pracownicy i czy się rozwijają.


Każda firma IT ma markę pracodawcy

Niektóre są bardziej znane niż inne. Teraz niektórzy z Was mogą myśleć, że tak naprawdę nie musimy poświęcać dużo czasu na skupienie się na naszej marce zatrudnienia, ponieważ nie mamy zbyt wielu ofert pracy. Silne marki pracodawców nie powstają z dnia na dzień. Fakt, że nikt nie opuszcza Twojej firmy, może się zmienić w niedalekiej przyszłości. Musisz więc być gotowy, aby przyciągnąć nowych ludzi na tym konkurencyjnym rynku. Zacznij pracę nad marką już dziś, a będziesz mieć dobrą pozycję, jeśli zaistnieje potrzeba podzielenia się ofertami pracy. 

Kolejny powód, dla którego warto skupić się na marce pracodawcy, wiąże się z reputacją firmy w całej branży. Załóżmy, że potencjalny klient chce zakupić stworzenie oprogramowania od Twojej firmy. Byłam w takiej sytuacji. 

Sprawdzałam reputacje na stronach z opiniami o podwykonawcy, na portalach, gdzie obecni i byli pracownicy mogą anonimowo publikować posty na temat tego, jak to jest pracować dla Twojej firmy. A klient odkrywa, że ​​masz wysoki poziom rotacji pracowników i masz problem z ich utrzymaniem. To przecież pracownicy będą wykonywać to, co chce kupić. 

Bywa, że w rezultacie decyduje się na przeniesienie działalności w inne miejsce. Zanim się zorientujesz, przeszedłeś od lidera rynku do obserwatora rynku. Pamiętaj, że każda firma ma markę pracodawcy. Kluczem do sukcesu jest zarządzanie marką pracodawcy, aby Twoja reputacja z perspektywy, obecnych i byłych pracowników, z których wszyscy mogliby zostać przyszłymi klientami, była taka, którą z dumą możesz nazwać własną. 


Czy się opłaca?

Dodam, też, że świadome budowanie marki pracodawcy IT nie musi być drogie. Za to daje wymierne korzyści w biznesie! Rób to mądrze, a na pewno jeśli chodzi o IT, rób to online.

Poniżej przedstawiam Ci grafikę, którą stworzyłam porównując dwa światy: online i offline.

Rozpocznij dyskusję

Lubisz dzielić się wiedzą i chcesz zostać autorem?

Podziel się wiedzą z 160 tysiącami naszych czytelników

Dowiedz się więcej