Nasza strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

Prześwietl pracodawcę IT przed rekrutacją

Sprawdź, jak dobrze poznać potencjalnego przyszłego pracodawcę przed umówieniem się lub pójściem na rozmowę rekrutacyjną.
Prześwietl pracodawcę IT przed rekrutacją

Niejeden programista chciałby pracować w dużej znanej firmie. Nie bez przyczyny przygotowywane są rankingi topowych pracodawców. Niestety, rzeczywistość szybko weryfikuje te plany. Często okazuje się, że trzeba szukać zatrudnienia u mniej znanego pracodawcy, czasem małego, działającego głównie na lokalnym rynku.

W lepszej sytuacji są doświadczeni programiści, którzy funkcjonują na rynku pracy już od kilku lat i mogą pochwalić się niezłą wiedzą i umiejętnościami. Oni również niejednokrotnie są chętni pracować u tych największych czy najbardziej rozpoznawalnych, chociaż często z wyboru pracują również w tych mniej znanych firmach. Jednak do tych specjalistów rekruterzy często zgłaszają się sami, oferując pracę.

Jednak zarówno początkujący koder, jak i doświadczony specjalista, powinni dokładnie prześwietlić przyszłego pracodawcę, zanim zdecydują się na rozmowę rekrutacyjną. Nie jest to wcale trudne.


Strona www pracodawcy

Jeśli chcesz poznać potencjalnego przyszłego pracodawcę, oczywiście warto zacząć od przejrzenia jego strony internetowej. Najpierw należy sprawdzić, czym dokładnie zajmuje się dana firma, gdzie zlokalizowana jest jej siedziba, czy posiada oddziały w innych miejscowościach (gdy szukacie zatrudnienia poza miejscem zamieszkania). Warto także zwrócić uwagę, kim są klienci firmy (tym również nierzadko chwalą się przedsiębiorcy w odpowiednich zakładkach stron www).

Rozsądnym krokiem będzie także zapoznanie się z historią firmy, a szczególnie zwrócenie uwagi na momenty przełomowe. To podpowie, czy biznes przyszłego pracodawcy rzeczywiście się rozwija i jak szybko, a także, czy ma jakieś sukcesy na swoim koncie. Oczywiście nie można pominąć działu z aktualnościami, jeśli istnieje lub z komunikatami prasowymi.

Trzeba również zwrócić uwagę na produkty lub usługi, jakie oferuje dana firma. Przy okazji od razu zwrócimy uwagę na opinie o tych produktach w internecie (np. na forach). O tym jednak jeszcze wspomnimy dokładniej.

Na stronie można także często wytropić informacje na temat wartości komunikowanych przez firmę, co jest dla niej ważne, na co kładzie duży nacisk, a także dowiedzieć się, kto stoi na czele firmy. Te wszystkie wiadomości mogą już stworzyć w umyśle kandydata pewien obraz przyszłego pracodawcy. Od razu ważna uwaga: nie można poprzestać na analizowaniu strony firmowej.


Bulldogjob jako narzędzie wsparcia

Teraz pozwolimy sobie na trochę prywaty, ale przecież Bulldogjob powstał właśnie po to, aby łączyć kandydatów z pracodawcami, aby ułatwiać poznanie tych ostatnich. Podpowiemy Ci zatem, jak wykorzystać nasz portal jako źródło wiedzy o pracodawcach.

Bulldogjob pozwoli Ci poznać techniczną twarz pracodawcy, technologię, na jakiej koncentruje się dana firma, a przy okazji jej profil odpowie na najczęściej zadawane pytania na rozmowach rekrutacyjnych (np. kwestie wynagrodzenia, możliwość uczestniczenia w różnych projektach itp.).

Nie koncentrujemy się na stronie biznesowej pracodawcy, ale właśnie na technologiach. Z profilu firmy dowiesz się między innymi, w jakich projektach jest szansa brać udział. Dowiecie się także, dlaczego według pracodawcy warto u niego pracować i jakie bonusy oferuje.

To jednak nie wszystko. Kandydat ma szansę przeczytać, o czym pisze dany pracodawca na łamach naszego portalu, a tym samym może sprawdzić jego fachowość w danym temacie.

Obok artykułów znajdą się tam również oferty pracy danego pracodawcy, jeśli obecnie otwarta jest jakaś rekrutacja. Dzięki takiemu połączeniu można poznać nie tylko przyszłe miejsce pracy, ale również metodę tworzenia softu w firmie, która Cię interesuje.

Szablony ofert pracodawców przygotowane są w taki sposób, aby kandydaci mogli zobaczyć, czy w danej firmie tworzy się coś „na hurra”, czy może z pomysłem i planem. Takie pokazanie metodologii pracy od razu pozwala zdecydować, czy kandydatowi odpowiada pracodawca i czy warto inwestować czas w rozmowę rekrutacyjną.


Social media i opinie

Dużo o pracodawcy może powiedzieć także jego profil w mediach społecznościowych. Coraz więcej firm wykorzystuje ten kanał do budowania własnego wizerunku i do nawiązywania kontaktu z potencjalnymi kandydatami do pracy. Na oficjalnych profilach można znaleźć najnowsze wieści z firmy, przeczytać o najważniejszych wydarzeniach z ostatniego okresu. Nie bez znaczenia jest także możliwość nawiązania kontaktu i zadawania pytań.

Nie można również zapominać o opiniach. Dzięki internetowi łatwo sprawdzisz nie tylko, jak oceniane są produkty wybranej firmy, o czym już wspominaliśmy, ale również dowiesz się, jak postrzegana jest firma jako kontrahent, a może również jako pracodawca. Warto poświęcić trochę czasu na poszukiwania.

Na koniec po uzbrojeniu się w tę wiedzę, zdobytą na stronie firmowej, dzięki portalowi Bulldogjob, social mediom i wzmocnioną opiniami z internetu, możesz zdecydować, czy warto aplikować do danego pracodawcy, czy warto umówić się na rozmowę rekrutacyjną. Pamiętaj, że wiedza to potężna broń, również podczas poszukiwania pracy.

Nie przegap treści Bulldogjob
Subskrybuj artykuły

Lubisz dzielić się wiedzą i chcesz zostać autorem?

Podziel się wiedzą z 160 tysiącami naszych czytelników

Dowiedz się więcej