Nasza strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

Najtrudniejsze skille do opanowania na pracy zdalnej (pół żartem, pół serio)

Opanowanie wszystkich apek z dostawcami to przy tym pestka! Sprawdź, co musisz opanować podczas pracy zdalnej.
Najtrudniejsze skille do opanowania na pracy zdalnej (pół żartem, pół serio)

Eksperci powiedzieliby w tym momencie pewnie o wszelkich umiejętnościach programowania, obsługi komunikatorów i różnych systemów pracy zdalnej, znajomość marketingu internetowego i obsługi social mediów… Jeszcze inni powiedzieliby, że samodyscyplina, zdolności komunikacyjne oraz wychodzenie z inicjatywą to kluczowe umiejętności. 

Ale nie Wy. Poznajmy odpowiedzi prawdziwych ekspertów od pracy zdalnej, którzy praktykują ją już od czasów przedpandemicznych - czyli Was - ludzi z IT. Jaki jest według Was najtrudniejszy skill do opanowania kiedy pracujesz zdalnie? 


Na bazie Waszych komentarzy przygotowaliśmy profesjonalny poradnik. Dzięki niemu będziecie wiedzieć, w jakie umiejętności zainwestować i ewentualnie jakich kursów doszkalających potrzebujecie, żeby być lepszymi zdalnymi pracownikami. 

Jako że możemy, to oddamy głos samym sobie. Wiadomym jest, że głodny pracownik, to zły pracownik, prawda?

Siedzenie w domu i praca z niego to również ponowione i wytężone do granic możliwości kontakty z rodziną. A z rodziną to wiadomo, że najlepiej na zdjęciach. Na pewno nie wychodzi się z nią dobrze w pracy. O czym chyba ekspert Wojtek przekonał się za mocno.

Opinii naszych ekspertów na temat relacji rodzina - pracownik zdalny jest więcej. Ciekawe, czy doświadczali tego na własnej skórze. Z ich relacji wynika, że zdecydowanie tak, dlatego zapewne są ekspertami w tej dziedzinie. 

A to, drogi Pawle, nazywa się po prostu praca nad refleksem. 

Ale nie tylko rodzina może sprawiać kłopoty. Eksperci wskazują również na kluczowe znaczenie relacji sąsiedzkich, z których tak w Polsce jesteśmy znani. Ekspert Paweł radzi, jak poukładać sobie we właściwy sposób relacje sąsiedzkie i jakich skilli do tego potrzebujemy: 

Chyba każdy, kto ma za sobą czasy codziennego chodzenia do biura, dojeżdżania kilka/kilkanaście minut do miejsca pracy komunikacją miejską, albo stania w korkach samochodem, marzył o tym, by choć przez kilka dni móc nie ruszać się z domu i stamtąd pracować. Jednak to wymaga przyswojenia nowego rodzaju umiejętności, które do tej pory wydawały się codziennością. 

Prysznic po wytężonym dniu pracy w biurze? Przyjemność! Kąpiel na koniec stresującego dnia? Marzenie! 

Co w przypadku, gdy się z domu nie wychodzi, może nawet z łóżka się człowiek nie rusza? Pojawia się pytanie o to, czy jest sens się myć? Jak widać, wbrew stereotypom, obie płcie mogą mieć taki dylemat… 

Są również inne codzienne czynności, które nasi eksperci wskazują na kluczowe w pracy na zdalnym. Znów - niby proste, codzienne czynności, ale jednak w nowych okolicznościach mogą umykać…

Ubranie to pikuś, kolega ekspert najwyraźniej świeży w branży. To są dopiero wyzwania: 

Przy okazji - kolega Cezary nie mógł mieć dłuższego nazwiska, żebyśmy mieli co zamazywać, hę?

Wspominaliśmy o relacjach z rodziną, jak również z sąsiadami za ścianą. Są jednak inni mieszkańcy naszych zdalnych biur, z którymi trzeba współegzystować. Tu ciężko o argumenty logiczne, Ci mieszkańcy są bezlitośni i biorą nas swoją najbardziej śmiercionośną bronią - słodyczą. 

Jakoś jednak trzeba sobie z nimi poradzić. Oddajmy głos ekspertom - jakich skilli potrzebujemy? 

Są też wśród naszych ekspertów filozofowie, którzy podchodzą do problemu, zaczynając od natury rzeczy. Niewiele się od nich dowiecie, ale artykuł i poradnik dzięki nim będzie wyglądał na mądrzejszy. 

Wracając do porad, które coś wnoszą do naszego życia, przejdźmy do sfery pracy zdalnej chyba najchętniej komentowanej przez naszych ekspertów. Jest nim jakże chętnie używany przez wszelkich coachów i psychologów pracy: work-life balance. Nasi eksperci dołączają do tego chóru: 

Są też ważne umiejętności, które w biurze zazwyczaj za nas robi robot. Konkretnie jeden typ robota — ekpres do kawy. Albo kolega z biurka obok. A tu, nawet jak już zwalimy sierściucha z klawiatury, to ten kolega za nas kawy nie zrobi. 

I last but not least: nasze ukochane spotkania online! To ich nasi eksperci obawiają się najbardziej! Warto nauczyć się, jak się z nimi obchodzić! 

Mamy nadzieję, że nasz poradnik pozwoli Wam być jeszcze lepszymi pracownikami, kiedy pracujecie zdalnie. Dajcie znać, czy Wasz PM Was pochwali, gdy już zaczniecie uczyć się tych trudnych skilli. 

I dajcie znać, co jeszcze Wam sprawia trudność - chętnie przygotujemy kolejne poradniki! 

Rozpocznij dyskusję

Lubisz dzielić się wiedzą i chcesz zostać autorem?

Podziel się wiedzą z 160 tysiącami naszych czytelników

Dowiedz się więcej