Nasza strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

Jak skutecznie zaangażować Seniora IT? Case study

300 zgłoszeń zamiast 100, z czego 50 zaangażowanych w rekrutację. Jak to zrobić? Przeczytaj case study GFT.
Jak skutecznie zaangażować Seniora IT? Case study

GFT Cię urządzi… na home office!” to konkurs zorganizowany przez Bulldogjob, w którym nagrody ufundowała firma GFT Poland. Przedstawimy Ci założenia i cel całego przedsięwzięcia, pokazując tym samym, co udało się nam osiągnąć oraz jakie uzyskaliśmy wyniki (w liczbach).

CEL

Głównym założeniem konkursu było zwiększenie rozpoznawalności marki GFT wśród programistów oraz działania ukierunkowane na rekrutację specjalistów IT z technologii Java, JavaScript oraz w obszarze DevOps. 

Aby dotrzeć do finału, uczestnicy musieli przejść przez dwa etapy, podczas których odpowiadali na krótkie pytanie i rozwiązywali problemy techniczne. Jednak zanim przejdziemy do szczegółów konkursu, zatrzymajmy się na chwilę i przyjrzyjmy się temu, czym zajmuje się GFT.

GFT to firma, która dostarcza oprogramowanie m.in. dla największych banków na świecie oraz rozmaitych firm ubezpieczeniowych i organizacji przemysłu 4.0. 


WYKONANIE

Przebieg konkursu

Jak wspomnieliśmy wcześniej, konkurs składał się z dwóch etapów, a jego założeniem było ograniczenie odbiorców do 3 specjalizacji: Java, JavaScript oraz DevOps. W pierwszym etapie trzeba było wypełnić krótki formularz konkursowy, a na podstawie odpowiedzi w nim zawartych wyłonione zostały osoby, które zaproszono do następnego etapu. 

Forma zgłoszeniowa była naprawdę prosta - wystarczyło zaznaczyć odpowiedzi na jedno pytanie na tym landing page'u i przesłać je do weryfikacji.

Drugim etapem konkursu była natomiast 15-minutowa rozmowa każdego z uczestników z jednym z ekspertów z GFT: Bartkiem, Jędrzejem, Arkiem, Tymkiem lub Norbertem. Z profilem każdego z nich możesz zapoznać się tutaj. Rozmowa była okazją do rozwiązania przedstawionego problemu technicznego. 

Finałem było natomiast wyłonienie przez ambasadorów konkursu 3 laureatów, a każdy z uczestników rozmowy w drugim etapie otrzymywał też feedback. Jeżeli chodzi zaś o nagrody, to za pierwsze miejsce można było dostać Monitor LG 27QN880-B Ergo, za drugie Fotel Gamvis ELITE 2.0 XL. Dla uczestnika, który zajął miejsce trzecie czekała klawiatura Logitech G513 Linear.

Główne etapy konkursu trwały od połowy września do 9 października.

Działania promocyjne

Promocja jest ważna, dlatego podjęliśmy następujące działania, aby świat IT dowiedział się o konkursie. Po pierwsze powstał landing page, który zawierał formularz zgłoszeniowy wraz ze wszystkimi szczegółami potrzebnymi do wzięcia udziału w konkursie. 

Na stronie Bulldogjob.pl oraz w naszych social mediach pojawiły się również dwa artykuły, mające na celu promocję eventu. 


EFEKT

Zacznijmy od landingu promującego konkurs. Strona po przeprowadzonych działaniach promocyjnych (14 dni kampanii) uzyskała 5298 odwiedzin landing page’a oraz 405 zgłoszeń na konkurs. 

Z tych 405 zgłoszeń 14% specjalistów to DevOpsi, 39% specjalizuje się w Javie, 28% w JavaScript, a 19% to uczestnicy z pozostałych specjalizacji. Co więcej, 67% uczestników ma ponad 2-letnie doświadczenie komercyjne, a 95% uczestników wyraziło zgodę na udział w procesach rekrutacyjnych.

Artykuły stworzone przez redakcję Bulldogjob również przyczyniły się do promocji eventu. W sumie mamy tutaj ponad 4000 wyświetleń artykułów wspierających promocję konkursu, a czytelnicy spędzili na tych treściach łącznie 14 860 minut.

Pozostaje więc jeszcze promocja w social mediach - a tutaj wyniki pochodzą z Facebooka, jednego portalu partnerskiego i LinkedIna. Promocja na Facebooku wygenerowała 561 141 wyświetleń reklam, 3 330 kliknięć oraz 2 785 wyświetleń strony docelowej. Unikalny zasięg kampanii to natomiast 72 859 użytkowników. Jeżeli chodzi o nasz portal partnerski, to promo wygenerowało 827 000 wyświetleń reklam oraz 1 357 kliknięć. 

I na koniec LinkedIn. Promocja na tym portalu społecznościowym dała 13 488 wyświetleń postów oraz 123 reakcje. 

W sumie mamy ponad 100 000 unikalnego zasięgu kampanii w 2 tygodnie!


I na koniec - Laureaci

Laureatami konkursu zostali: I miejsce - Michał Pochwała, II miejsce - Michał Cywiński, a na III miejscu ex aequo Artur Pakuła oraz Krzysztof Uroda. Mamy nadzieję, że nagrody przydadzą się w pracy zdalnej i będą służyć przez długi, długi czas.


Chcesz kreatywnie dotrzeć do kandydatów z IT? Zgłoś się do nas! Napisz na employerbranding@bulldogjob.pl i razem coś wymyślimy :)

Rozpocznij dyskusję

Lubisz dzielić się wiedzą i chcesz zostać autorem?

Podziel się wiedzą z 160 tysiącami naszych czytelników

Dowiedz się więcej