Sytuacja kobiet w IT w 2024 roku
3.11.20202 min
Bulldogjob

Bulldogjob

Przeglądarka Brave ma 20 milionów użytkowników miesięcznie

Brave, czyli przeglądarka znana z domyślnego blokowania reklam, osiągnęła właśnie 20,5 miliona użytkowników miesięcznie, co jest kamieniem milowym w historii projektu.

Przeglądarka Brave ma 20 milionów użytkowników miesięcznie

Przeglądarka Brave dotarła rok temu do wydania 1.0, które nastąpiło prawie 4 lata po rozpoczęciu projektu. Rok później Brave ma 20,5 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie, co jest z pewnością dla twórców projektu pewnego rodzaju kamieniem milowym. Dokładnie rok temu przeglądarka mogła się pochwalić 8,7 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie, co jeszcze bardziej podkreśla sukces obecnego wyniku. Warto tutaj jeszcze wspomnieć, że 7 milionów z tych 20 korzysta z przeglądarki Brave każdego dnia, co jest ponad 2 razy większym wynikiem w porównaniu do zeszłego roku.

Brave jest darmowy i opiera się na otwartym silniku Chromium. Przeglądarka stawia przede wszystkim na bezpieczeństwo i prywatność użytkowników. Co ciekawe, CEO firmy tworzącej przeglądarkę jest Brendan Eich, czyli twórca JavaScriptu. 

Technologie, w jakich napisano przeglądarkę to języki C, JS oraz C++.

Przeglądarka bez reklam

Jedną z najbardziej popularnych cech przeglądarki jest fakt, że nie przepada ona za reklamami i robi wszystko, co w jej mocy, aby je blokować. Użytkownicy mogą jednak wyrazić zgodę na wyświetlanie reklam, ale są one wtedy dostarczane przez Brave. Twórcy przeglądarki utrzymują, że użytkownicy mają CTR o wysokości 9%, co znacznie przewyższa standardowe wyniki na rynku.

I w tym miejscu mała ciekawostka: Brave ma też swoją własną kryptowalutę — Basic Attention Tokens. Użytkownicy mogą dawać nią „napiwki” twórcom treści — jak do tej pory zebrali oni 26 milionów tokenów. W tym momencie wyżej wspomniana kryptowaluta ma wartość około 18 centów, co oznacza, że twórcy contentu dla Brave otrzymali jak na razie 4,6 milionów dolarów. 

Wpadka Brave’a

W historii przeglądarki zdarzył się też niestety pewien nieprzyjemny błąd. W czerwcu 2020 Brave został przyłapany na autouzupełnianiu formatu URL adresami, z których przeglądarka czerpie zyski. Eich powiedział wtedy, że jest to zwykły błąd, ale kiedy przebadano kod źródłowy przeglądarki, to okazało się, że to samo dzieje w przypadku linków do Ledger, Trezor oraz Coinbase, czyli portali z kryptowalutami.

Eich przeprosił za ten błąd, a niedługo później stworzono patch, który załatał tę wadę.

Podsumowanie

Eich twierdzi, że użytkownicy mają już dosyć ciągłego szpiegowania przez inne przeglądarki. To dlatego 20 milionów z nich zdecydowało się, według niego, użyć Brave ze względu na odmienny ekosystem webowy, który sprawia, iż to właśnie użytkownicy mają kontrolę nad przeglądaniem stron internetowych, a nie na odwrót. 

Eich dodaje też, że ruch dla globalnej prywatności zaczyna mieć coraz większe znaczenie, a osiągnięcie przez Brave 20 milionów użytkowników miesięcznie sprawia, że jesteśmy coraz bliżej nowego standardu webowego — prywatność przeglądarek jako funkcja domyślna. 

Z drugiej jednak strony 20 milionów użytkowników to nadal kropla w morzu. Co więcej, inna przeglądarka, która jest znana z poważnego traktowania prywatności użytkowników, czyli Firefox, ma coraz mniejszy udział w rynku.

<p>Loading...</p>