Nasza strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

Projektom IT kryzys niestraszny

Sprawdź, jak wygląda praca nad projektami w związku obecną sytuacją na rynku, wywołaną pandemią koronawirusa, na przykładzie firmy Orange Polska.
Projektom IT kryzys niestraszny

Kilka tygodni temu wystartowaliśmy z akcją #ITwKoronie. Pokazujemy w niej spojrzenie pracodawców z tej branży na biznes w czasach pandemii.



Ostatnio pisaliśmy o tym, że zespoły IT “po ludzku” dobrze radzą sobie w nowej sytuacji. A jak wygląda realizacja projektów, nad którymi pracują? Porozmawialiśmy o tym z Agnieszką Sint, Ekspertem ds. Rozwoju Produktów i Usług w Orange Polska.



Bulldogjob:
Nad czym obecnie pracujesz? Co daje Ci poczucie stabilności?

Agnieszka Sint: Pracuję z zespołami, które przygotowują usługi software’owe dla klientów Orange. Jedną jest aplikacja mobilna Live Objects Sensor, która usprawnia pracę instalatorów urządzeń IoT. Drugą usługą jest aplikacja goFiber dla tzw. sprzedawców aktywnych Orange Polska. Poczucie stabilności daje mi praca w zespołach, których członkowie wzajemnie się wspierają.



B:
Czy łatwo było przejść na pracę zdalną w przypadku Twojego projektu/firmy?

AS: Obydwa zespoły od początku były zespołami rozproszonymi, więc nie odczuliśmy zbytnio zmiany sposobu pracy. Oczywiście świadomość trwającej epidemii była obciążająca psychicznie. Nie doznaliśmy jednak żadnego szoku związanego z przejściem na pracę zdalną. Szybko więc poradziliśmy sobie z nową sytuacją.



B:
Jakie rozwiązania oferuje Twoja firma lub zaczęła oferować w trakcie kwarantanny, dzięki czemu wszystko działa płynnie i sprawnie?

AS: Orange Polska szybko zareagował na potrzebę realizacji zamówień online. Np. w aplikacji goFiber powstały dodatkowe opcje i udogodnienia dla nowej grupy użytkowników – sprzedawców w salonach, którzy przez zamknięcie placówek stracili możliwość wykonywania swoich obowiązków w „standardowy” sposób. Zespół dostarczył te rozwiązania w bardzo krótkim czasie. To m.in. dzięki pracy zgodnie z zasadami Scrum, nastawionej na szybkie dostarczanie wartości, byliśmy w stanie błyskawicznie odpowiedzieć na nowe potrzeby.

 

B: Jakie doświadczenia wynieśliście z tej sytuacji?

AS: W zespołach pełnię funkcję Scrum Mastera i uczę tzw. pracy zwinnej. Dzięki temu, że już wcześniej zespoły nauczyły się takiego sposobu pracy, byliśmy w stanie momentalnie zareagować na tak niespodziewane wydarzenie, jak epidemia. Jestem z nich bardzo dumna. Myślę, że jest to dla nas wszystkich lekcja, że musimy być gotowi na reagowanie nawet na tak mało prawdopodobne zmiany. Zwinny styl pracy bardzo w tym pomaga.



Pozostałe teksty z serii #ITwKoronie:

Branże IT, którym kryzys niestraszny
Branża IT nadal w koronie?
Jak pracodawcy IT postrzegają branżę w dobie Covid-19
Sposoby radzenia sobie z kryzysem w teamach IT

Nie przegap treści Bulldogjob
Subskrybuj artykuły

Lubisz dzielić się wiedzą i chcesz zostać autorem?

Podziel się wiedzą z 160 tysiącami naszych czytelników

Dowiedz się więcej