Nasza strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

IBM czelendżuje programistów do walki z pandemią

IBM, amerykańskie przedsiębiorstwo informatyczne, rozszerzyło swój challenge stworzony do walki ze zmianami klimatu o trzy zestawy startowe dedykowane do tworzenia rozwiązań problemów wytworzonych przez pandemię.
IBM czelendżuje programistów do walki z pandemią

IBM, amerykańskie przedsiębiorstwo informatyczne, wypuściło trzy zestawy startowe w ramach wyzwania Call for Code. Zestawy te mają pomóc programistom w tworzeniu rozwiązań zwalczających problemy, które wytworzyła pandemia COVID-19. Zainteresowanie jest spore, ponieważ firma twierdzi, że otrzymała ponad 1000 rejestracji programistów w ciągu jednego dnia.


Czym jest Call for Code

Jest to challenge polegający na tworzeniu aplikacji opartych na IBM Cloud Services, które mają mieć wpływ na kwestie humanitarne. Pierwotnie Call for Code skupiało się na walce ze zmianami klimatu, ale w zeszłym tygodniu zostało zapowiedziane, że challenge zostanie rozszerzony o zadania związane z walką z COVID-19.

Jak mówi Daniel Krook, CTO Call for Code, infrastruktura projektu daje programistom, analitykom danych oraz studentom narzędzia, które pozwolą na przejście z idei do implementacji. 

Willie Tejada, Chief Developer Advocate z IBM, zaznacza natomiast, że osobiście zainspirował go pewien email, który firma otrzymała od starszej osoby z UK, zmuszonej pozostać w kwarantannie ze względu na bycie w grupie wysokiego ryzyka. Wiadomość opisywała problem braku opcji na dostarczanie codziennych zakupów ze względu na zbyt duże obłożenie w sklepach.


Zestawy startowe do walki z COVID-19

Istnieją trzy zestawy startowe mające pomóc programistom w skutecznym tworzeniu rozwiązań w związku z pandemią. Każdy z nich odnosi się do różnych sektorów dotkniętych kryzysem.

Pierwszy zestaw to Crisis Communication, który ma na celu wsparcie systemów komunikacyjnych, ponieważ bardzo łatwo można je teraz przeciążyć (chatboty odpowiadają na mnóstwo pytań związanych z COVID-19). Korzystając z Watson Assistant, zestaw ten zaprojektował wirtualnego asystenta, który rozumie i odpowiada na częste pytania dotyczące COVID-19, skanuje artykuły związane z chorobą za pomocą Watson Discovery i odpowiada na zapytania statystyczne danymi z zaufanych źródeł.

Następny zestaw nazywa się Remote Education. Tutaj zaznacza się, że ważne jest, aby organy nauczania kontynuowały edukację, dlatego IBM zapewnia zestaw narzędzi typu open-source razem z chmurą IBM i Watson Services, które pozwolą nauczycielom skuteczniej zdalnie przekazywać wiedzę.

Trzeci zestaw to Community Cooperation, który skupia się na rozwiązaniach umożliwiających sprawną komunikację i skuteczną współpracę w celu rozwiązywania wewnątrz danej społeczności problemów wytworzonych przez pandemię. Usługi mobilne, webowe i chmurowe umożliwiają szybkie wdrażanie aplikacji, które mogą wzmocnić taką współpracę.

Co więcej, każdy z zestawów zawiera prezentację architektury, tutorial oraz kod startowy z materiałami, do których można się odnosić w przypadku problemów. 


Podsumowanie

W czasach kryzysu dobrze jest dać ludziom narzędzia do wspólnej walki z problemami, które dany kryzys wytworzył. W tym wypadku IBM upewnił się też, że zaprezentuje swoje rozwiązania chmurowe z jak najlepszej strony.

Nie przegap treści Bulldogjob
Subskrybuj artykuły

Lubisz dzielić się wiedzą i chcesz zostać autorem?

Podziel się wiedzą z 160 tysiącami naszych czytelników

Dowiedz się więcej