Nasza strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień w przeglądarce. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem

BrainCode 2017: tak wyglądał hackathon Allegro

  • 12.04.2017

Large bc17 naklejka

Czy można stworzyć prototyp działającej aplikacji w 24 godziny? Uczestnicy tegorocznej edycji hackathonu BrainCode udowodnili, że nie ma rzeczy niemożliwych. Z pomocą mentorów i na bazie danych Allegro stworzyli m.in. narzędzie dla sprzedawców wspierające wybór strategii sprzedażowej, „wish listę” prezentów oraz aplikację mobilną przeznaczoną do licytacji ofert z interfejsem użytkownika podobnym do Tindera.  

BrainCode na stałe wpisał się już w kalendarz wydarzeń dla środowiska IT, w których warto uczestniczyć. Tegoroczna, czwarta edycja hackathonu zorganizowana była w trzech miastach jednocześnie (Poznań, Toruń, Warszawa) i przyciągnęła ponad 100 osób, głównie studentów, świeżo upieczonych absolwentów, ale także doświadczonych programistów. Po raz pierwszy BrainCode odbywał się w biurach Allegro, dzięki czemu uczestnicy mogli poczuć klimat pracy w największej firmie e-commerce. W tym roku hasłem przewodnim było „Czego szukasz w Allegro?”. Uczestnicy mogli pracować nad dowolnymi projektami, wykorzystując API Allegro oraz przykładowe dane analityczne lub wybrać jedno z zadań przygotowanych przez inżynierów.

 

- Uczestnicy głównie skupiali się na technologiach webowych. Część wykorzystała aplikacje mobilne, były też grupy projektujące wtyczki do narzędzi, których używamy wewnętrznie - mówił w trakcie hackathonu jeden z mentorów Jakub Kośmider, Product Manager w Allegro. - Największą uwagę przykuł zapał uczestników, większość z nich po prostu nie śpi - dodaje z uśmiechem.

Hackathon dla kilkunastu osób okazał się też przepustką do dalszego etapu rekrutacji w programie stażowym Summer e-Xperience. - Aż połowa osób uczestniczących w BrainCode włączyła się do rywalizacji o letni staż w Allegro. Najbardziej zaangażowane osoby otrzymały rekomendacje mentorów i zostały zaproszone na rozmowę menedżerem. W ten sposób przeszły pierwszy etap rekrutacji, w którym w tradycyjnej ścieżce jest rozwiązywanie zadania, tym samym pokazując, jak sprawdzają się w działaniu i pracy zespołowej - mówi Jan Piętka, Employer Branding Manager w Allegro.

 

Hackathon jest nie tylko okazją do sprawdzenia swoich umiejętności, ale także do poznania najciekawszych rozwiązań związanych z programowaniem. Uczestnicy BrainCode mieli do swojej dyspozycji mentorów z zespołu Allegro Tech, którzy na każdym etapie prac nad projektami służyli swoją wiedzą i doświadczeniem.

- Hackathony to zawsze dobra zabawa. Jest duża presja czasu i możemy coś konkretnego od A do Z zrobić. Mentorzy naprawdę bardzo nam pomagają i wszyscy ostro pracują cały czas - mówi Wojciech Erbetowski, jeden z uczestników BrainCode w Warszawie.

Ale nie samym programowaniem uczestnik BrainCode żyje. Hackathony odbywały się w biurach Allegro, w których znalazły się też miejsca do zabawy i odpoczynku. W przerwach między pracą nad projektami można było zrelaksować się przy konsolach do gier, piłkarzykach czy postrzelać z nerf gunów.

 

Dzięki odpowiedniej dawce rozrywki, kalorii i oraz hektolitrom kawy większości uczestnikom udało się dobrnąć do końca maratonu i zaprezentować swoje projekty. W każdym mieście zostały przyznane dwie nagrody: jury i publiczności. W składzie jury znaleźli się organizatorzy oraz renomowanych przedstawiciele uczelni wyższych (z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i Uniwersytetu Warszawskiego).

Jak zdradził dr Janusz Jabłonowski z Uniwersytetu Warszawskiego wybór nie należał do najłatwiejszych. - Ocenianie programów jest rzeczą bardzo trudną, ponieważ są bardzo różne kryteria, które można wziąć pod uwagę: na ile był to innowacyjny projekt, na ile trudne było to, co zostało zrobione. Ogólne wrażenie jury - w tym roku było z czego wybierać.

Poniżej przedstawiamy listę zwycięzców:

Warszawa: zespół Brak_sygnału
Projekt: Wzbogacenie funkcjonalności wystawiania oferty na allegro o wybór strategii sprzedażowej - optymalizacja czasu sprzedaży (najkrótszy czas aukcji po akceptowalnej cenie) vs optymalizacja ceny (najkorzystniejsza cena).

Toruń: zespół 95f94cd2b1e77e9bcd109763273e2c972efd3576

Projekt: Użytkownik tworzy „wish listę” prezentów, które chciałby kupić sam lub otrzymać od znajomych. Aplikacja podpowiada adekwatne aukcje z Allegro na podstawie analizy słów kluczowych.

Poznań: zespół Popelinka

Projekt: Mobilna aplikacja iOS przeznaczona do licytacji ofert z interfejsem użytkownika podobnym do Tinder.

Każdy członek zwycięskiej drużyny otrzymał voucher na 500 zł do wykorzystania w aplikacji mobilnej allegro.pl oraz statuetkę. BrainCode pozwolił też wyłonić kilkanaście osób, które znalazły się w kolejnym etapie rekrutacji do programu stażowego Summer e-Xperience. Być może część z nich pod koniec czerwca będzie miała okazję poznać firmę od środka i na dwa miesiące stać się częścią zespołu Allegro.

Agata Stachowiak

Rekrutują